Особливості вегетативної регуляції та адаптаційних можливостей дітей мо¬лодшого шкільного віку з порушенням слухової функції

Автор(и)

  • Сергій Афанасьєв Дніпропетровський інститут фізичної культури і спорту

Ключові слова:

вегетативний статус, адаптація, порушення слуху, молодший шкільний вік

Анотація

Вивчено показники функціонального стану вегета­тивної нервової системи в дітей молодшого шкільного віку з порушеннями слуху. Функціональний стан ВНС оцінювали за показниками варіаційної пульсометрії. Функціональні можливості серцево-судинної системи оці­ню­вали за коефіцієнтом витривалості, адаптаційного потенціалу. Комплексний аналіз фізіологічних пара­метрів, що характеризують гомеостатичні можливості ВНС дав змогу встановити, що процес вегетативної регуляції в дітей молодшого шкільного віку з порушеннями слуху здійснюється в режимі дисбалансу вегета­тивної нервової системи. Проведені дослідження сприяли визначенню рівня адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи. Виявлено гендерні особливості вегетативної регуляції серцевої діяльності та її адапта­ційний потенціал, які стануть підставою для розробки оптимальних режимів рухової активності в процесі фізичної реабілітації.

Посилання

1. Акулина М. В. Оценка адаптационных возможностей депривированных по слуху школьников подросткового периода / М. В. Акулина // Здоровье и образование в XXI веке. – 2011. – № 2. – Т.13. – С. 165.
2. Акулина М. В. Особенности физического развития школьников, депривированных по слуху [Электронный ресурс] / М. В. Акулина // Электронный научно-образовательный вестник «Здоровье и обра¬зование в XXI веке» – 2012. – № 6. – Т.14. – С. 58–59. – Режим доступа : http://cyberleninka.ru/article/n/ osobennosti-fizicheskogo-razvitiya-shkolnikov-deprivirovannyh-po-sluhu.
3. Бабич П. Н. Применение статистических методов в практике клинических исследований / П. Н. Бабич, А. В. Чубенко, С. Н. Лапач // Укр. мед. часоп. – 2004. – № 2 (40). – С. 138–143.
4. Баевский Р. М. Оценка адаптационных возможностей организма и риск развития заболеваний / Р М. Баевский, А. П. Берсенева. – М. : Медицина, 1997. – 236 с.
5. Ивахненко А. А. Сравнительная характеристика развития психомоторной сферы глухих детей младшего школьного возраста и их ровесников с сохраненным слухом / А. А. Ивахненко // Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта. – 2014. – № 1. – С. 13–17.
6. Кокорева Е. Г. Психофизиологические механизмы компенсации центральной нервной и системы кровообращения у детей с нарушениями слуха / Е. Г. Кокорева // Вестник Южно-Уральского госу-дарственного университета. – Серия : Образование, здравоохранение, физическая культура – 2005. – № 4 (44). – С. 331–333.
7. Матвієнко Н. В. Порушення слуху у новонароджених та дітей раннього віку / Н. В. Матвієнко, О. В. Лук’яненко // Современная педиатрия – 2012. – № 5(45). – С. 49–51.
8. Минвалеева Р. С. Вегетативный индекс Кердо: индекс для оценки вегетативного тонуса, вычисляемый из данных кровообращения / Р. С. Минвалеева // Спортивная медицина. – 2009. – № 1–2. – С. 33–44.
9. Санташова О. В. Особенности взаимосвязи уровня развития двигательной и познавательной сферы у младших школьников с нарушениями слуха / О. В. Санташова // Известия Российского госу-дарственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2008. –№ 70 (2). – С. 152–156.
10. Таишева М. М. Оценка физического развития детей дошкольного возраста по средним значениям коэффициента выносливости/ М. М. Таишева, А. И. Яковлева, М. Д. Мосунова // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. – 2010. – № 1. – С. 114–117.
11. Туева И. Д. Клинико-инструментальные критерии оценки тяжести и прогноза стато-координационных нарушений у детей при врожденной сенсоневральной тугоухости / И. Д. Туева, О. П. Ковтун, Г. М. Григорьев // Вестник Уральской медицинской академической науки. – 2009. – № 4. – С. 49–51.
12. Psychosocial outcomes of children with ear infections and hearing problems: a longitudinal study [Elektronik resourse] / A. Hogan, R. L. Phillips, D. Howard, V. Yiengprugsawan // BMC Pediatrics. – 2014. – № 14. – Mode of access : http://www.biomedcentral.com/1471-2431/14/65
13. Martin L. B. Screening of vision and hearing in primary school children / L. B. Martin, K. Lykke // J Family Med Prim Care. – 2012. – Vol. 1. – Р. 114–117.
14. Olusanya B. O. The global burden of disabling hearing impairment: a call to action / B. O. Olusanya, K. J. Neumann, J. E. Saunders // Bull. World Health Organ. – 2014. – Vol. 1. – № 92(5). – Р. 367–373.
15. World Health Organization: Deafness and hearing impairment. Fact sheet No 300 – 2014. [Elektronik resourse]. – Mode of access : Available from: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs300/en/index.html.
16. Wake M. Outcomes of children with mild-profound congenital hearing loss at 7 to 8 years: a population study / M. Wake, E. K. Hughes, Z. Poulakis, C. Collins, F. W. Rickards // Ear. Hearing. – 2004. – № 26(1). – Р. 1–8.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-13

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Особливості вегетативної регуляції та адаптаційних можливостей дітей мо¬лодшого шкільного віку з порушенням слухової функції. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 16, 13-16. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/491