Здоров’язберігальний складник процесу фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів

Автор(и)

  • Євгенія Захаріна Класичний приватний університет м. Запоріжжя

Ключові слова:

здоров’язберігальне середовище, здоровий спосіб життя, фізичне виховання

Анотація

До розряду нерозв’язаних проблем належать питання про цілі, склад, особливості здоров’язберігальної діяльності у вищому навчальному закладі, її місце й роль у створенні умов для забезпечення фізичного, психічного та со­ціального благополуччя студентів у здоров’язберігальному освітньому середовищі вищої школи. Завдання дослідження: 1) визначити педагогічні умови, які характеризують здоров’язберігальне середовище процесу фі­зич­ного виховання; 2) проаналізувати особливості способу життя студентів і їх участь у фізкультурно-оздо­ровчій та спортивній діяльності. Проведене експериментальне дослідження дало змогу установити динаміку показників здорового способу життя, які застосовували студенти. У роботі вперше виявлено чинники соціаль­ного й предметного характеру, які характеризують здоров’язберігальне середовище вищого навчального закладу, що впливає на процес формування потреби до занять фізичною культурою. Розроблений і реалізований у педаго­гічному експерименті підхід до організації навчального процесу з фізичного виховання сприяв більш усвідом­ле­ному ставленню студентів до змісту занять, забезпечував унесення елементів творчості, дослідницької діяль­ності в навчальний процес, що сприяло підвищенню його ефективності.

Посилання

1. Антонова Т. В. Педагогические условия валеологического саморазвития студента в процессе физического воспитания : автореф. дис. на сoискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.04. / Т. В. Антонова – Чебоксары, 2005. – 20 с.
2. Закурин Л. В. Формирование потребности к занятиям физической культурой студентов у студентов технического вуза на основе использования рейтинговой системы оценивания : автореф. дис. на сoискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.04. / Л. В. Закурин – Шуя, 2005. – 17 с.
3. Зубалій М. Д. Структурні компоненти здорового способу життя старшокласників / М. Д. Зубалій, С. А. Закопайло // Молодежь третьего тысячелетия : [сб. науч. ст. : в 3-х т.]. – Т. II. – Одесса : ИСУ, 2000. – С. 394–399.
4. Кашуба В. А. Анализ использования здоровьесберегающих технологий в процессе физического воспитания студенческой молодежи / В. А. Кашуба, С. М. Футорный, Е. В. Андреева // Теория и методика физ. культуры. – 2012. – № 1. – С. 73–81.
5. Круцевич Т. Ю. Сoциальнo-педагoгические аспекты системы физическoгo вoспитания / Т. Ю. Круцевич // Фізичне вихoвання, спoрт і культура здoрoв’я у сучаснoму суспільстві : зб. наук пр. – Луцьк, 2002. – С. 125–131.
6. Куц О. С. Інтеграція цінностей фізичної культури у професійній підготовці педагога з фізичного виховання (повідомлення третє) / О. С. Куц, М. О. Третьяков, І. Лапичак // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2003. – № 15. – С. 119–124.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-13

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Здоров’язберігальний складник процесу фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 16, 29-33. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/495