Характеристика продуктивності розумової діяльності школярів 8–10 років наприкінці навчального року

Автор(и)

  • Олександр Лещак Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

школярі, розумова діяльність, навчальний рік, ефективність

Анотація

У статті наведено результати дослідження продуктивності розумової діяльності школярів 8–10 років наприкінці навчального року. Для досягнення поставленої мети обстежено 150 школярів вказаного віку із визначенням у них показників продуктивності розумової працездатності, ефективності розумової роботи, ступеня впрацьованості, рівня психічної стійкості та показників, що характеризують продуктивність уваги.

Установлено, що наприкінці навчального року в школярів 8–10 років спостерігається достовірне зниження, порівняно з еталонними показниками, стійкості уваги й розумової працездатності, показників уваги та само­контролю, ефективності роботи, зосередженості, стійкості й концентрації уваги.

Виявлені зміни відкривають перспективу пошуку методів і засобів фізичного виховання, застосування яких сприяло б покращенню продуктивності розумової діяльності впродовж навчального року в школярів 8–10 років.

Посилання

1. Антипкін Ю. Г. Стан здоров’я дітей в умовах дії різних екологічних чинників / Ю. Г. Антипкін // Мистецтво лікування. – 2005. – № 2. – С. 17–23.
2. Апанасенко Г. Л. Охрана здоровья здоровых: постановка проблемы в Украине и России / Г. Л. Апанасенко // Укр. мед. часоп. – 2009. – № 4 (72). – С. 122–124.
3. Гребнюк М. П. Соціально­медичні фактори ризику для здоров’я дитячого населення / М. П. Гребнюк, С. В. Вітріщак // Охорона здоров’я України. – 2002. – № 3–4. – С. 12–14.
4. Кучма В. Р. Особенности развития психофизиологических функций в период школьного онтогенеза / В. Р. Кучма // Теория и практика гигиены детей и подростков на рубеже тысячелетий. – М., 2001. – Гл. 2, разд. 22. – С. 93–105.
5. Лук’янова О. М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень / О. М. Лук’янова // Мистецтво лікування. – 2005. – № 2. – С. 6–15.
6. Неділько В. П. Шляхи підвищення рівня здоров’я дітей шкільного віку / В. П. Неділько, Т. М. Ка-мінська, С. А. Руденко // Современная педиатрия. – 2010. – № 3 (31). – С. 81–84.
7. Няньковський С. Л. Стан здоров’я першокласників, їх готовність до систематичного навчання в школі / С. Л. Няньковський, М. С. Яцула // Здоровье ребенка. – 2010. – № 3 (24). – С. 55–58.
8. Пархоменко Л. К. Медико­социальные проблемы сохранения здоровья подростков в Украине [Электронный ресурс] / Л. К. Пархоменко // Здоровье ребенка. – 2006. – № 1 / Организация здравоохранения. Режим доступа : http://pediatric.mif–ua.com/archive/issue­207/article­210/.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-13

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Характеристика продуктивності розумової діяльності школярів 8–10 років наприкінці навчального року. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 16, 93-97. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/510