Сomponents of Program Management Self-education Future Teachers of Physical Culture

Authors

  • Nataliуa Koltsova Rivne State University Of Humanities
  • Nataliуa Bazelyuk Rivne State University Of Humanities
  • Olga Uzhelina Rivne State University Of Humanities

Keywords:

self-education, students, program, management

Abstract

In the article the theoretical basis of professional self-study problems of the future teacher of physical education and defined the program management self-education students specializing in «Physical Education». Solved tools, techniques, forms, methods of control self-education students. Objectives: 1. To study the theoretical foundations of the study of problems of professional self-education of teacher of physical education; 2. Identify the components of the program management self-education. The findings suggest that self-education of students still are natural and unproductive. This is because students are not serious about this important activity. The organization of self-education of students should observe the following rules: a program for self-education should be specific and logical; new self-charge can be taken only after the previous; work on yourself should be regular supervised by staff and teachers.

References

1. Антікова В.А. Виховання у студентів інтересу до занять з фізичної культури / В. А. Антікова, А. О. Єфімов // Роль ФК у здоровому способі життя : матеріали І наук.-практ. конф. – Львів. 1992. – С. 171–172.
2. Апанасенко Г. Л. Проблемы управления здоровьем человека / Г. Л. Апанасенко // Наука в олимп. спорте : спец. вып. – Киев, 1999. – С. 56–60.
3. Асеев В. Г. Мотивация поведения и формирования личности / В. Г. Асеев. – М. : Мысль, 1976. – 156 с.
4. Божович Л. И. Изучение мотивации поведения детей и подростков / Л. И. Божович, Л. В. Благонадежина. – М. : Педагогика, 1972. – 350 с.
5. Данилов М. А. Воспитание у школьников самостоятельности и творческой активности в процессе обучения / М. А. Данилов. – М. : Сов. педагогика, 1961. – № 8. – C. 8–19.
6. Жарова Л. В. Управление самостоятельной деятельностью учащихся / Л. В. Жарова. – Л., 1982. – 127 с.
7. Кричфалуший М. В. Вчитель фізичної культури: формування особистості / М. В. Кричфалуший. – Луцьк : Волин. обл. друк., 2000. – 346 с.
8. Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении / П. И. Пидкасистый. – М. : [б. и.], 1980. – 165 с.
9. Рувинский Л. И. Теория самовоспитания / Л. И. Рувинский. – М. : [б. и.], 1973. – 142 с.
10. Теория и методика физического воспитания : учеб. пособие для студ. пед. ин-тов и пед. уч-щ по спец. № 2115 «Нач. воен. подготовка и физ. Воспитание» и № 1910 «Физ. Культура» / Б. М. Шиян, Б. А. Ашмарин, Б. Н. Минаев и др. ; под ред. Б. М. Шияна. – М. : Просвещение, 1988. – 224 с.

Published

2020-01-14

Issue

Section

Professional Training of Physical Education and Sport Specialists

How to Cite

Сomponents of Program Management Self-education Future Teachers of Physical Culture. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 15, 25-30. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/530