Оцінка ставлення студентів до організації процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах

Автор(и)

  • Олена Андрєєва Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Олексій Садовський Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

фізичне виховання, студенти, мотив, ставлення, оцінка

Анотація

Мета дослідження – вивчення ставлення студентів до організації фізичного виховання у вищих навчальних закладах. Установлено, що тільки третина студентів повністю задоволена організацією фізичного виховання у ВНЗ, основним мотивом цих занять є примус (необхідність отримання заліку). Близько половини студентів не знаходять реалізації своїх фізкультурно-оздоровчих і рекреаційних інтересів на заняттях, що зумовлює необхідність розробки більш ефективної системи фізичного виховання. Оцінка мотивації студентів до занять фізичною культурою й спортом показала, що рівень мотивації дівчат загалом середньовиражений, а хлопців – провідний. На основі результатів соціологічного дослідження виявлено провідні мотиви до занять фізичними вправами: для юнаків – задоволення від руху, позитивні емоції, спілкування, самовдосконалення, домінування, ігри та розваги; для дівчат – задоволення від руху, позитивні емоції, рухова активність, самовдосконалення. Визначено, що більшість мотивів може задовольнятися в процесі рекреаційно-оздоровчої діяльності сту­дентів, що потребує розробки підходів до організації такої діяльності в умовах вищих навчальних закладів.

Посилання

1. Захаріна Є. А. Організаційні умови вдосконалення фізичного виховання у вищому закладі освіти / Є. А. Захаріна // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. – № 1. – С. 64–67.
2. Кашуба В. О. Оцінювання та аналіз складових здорового способу життя студентської молоді / В. О. Кашуба, С. М. Футорний, О. В. Андрєєва // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 7. – С. 59–65.
3. Круцевич Т. Ю. Проблеми організації рекреаційно-оздоровчих занять в структурі дозвільної діяльності студентської молоді / Т. Ю. Круцевич, О. В. Андрєєва, О. Л. Благій // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педедагогічний університет ім. Г. С. Сковороди» : наук.-теорет. зб. – 2012. – С. 100–116.
4. Малахова Ж. В. Здоровьеформирующие технологии в системе высшего образования / Ж. В. Малахова // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2012. – Вип. 8. – 2012. – С. 28–31.
5. Мартинюк О. Інноваційні технології в фізичному вихованні студентської молоді / О. Мартинюк // Спортивний вісник Придніпров’я. – Дніпропетровськ, 2006. – № 2. – С. 113–116.
6. Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : монографія / В. І. Мудрік, О. З. Леонов, І. В. Мудрік, А. І. Ільченко, Є. П. Козак ; за ред. В. І. Мудріка. – К. : Пед. думка, 2010. – 192 с.
7. Футорний С. М. Шляхи удосконалення організації фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів / С. М. Футорний // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2013. – № 12. – С. 94–101.
8. Юрчишин Ю. В. Ефективність експериментальної технології залучення студентів до рухової активності оздоровчої спрямованості у покращенні показників фізичного стану / Ю. В. Юрчишин, М. В. Дутчак // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2012. – № 8. – С. 130–134.
9. Ядвіга Ю. П. Фізичне виховання студентів вищого навчального закладу економічного профілю в період трансформації вищої освіти України в європейський простір : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / Ю. П. Ядвіга / Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2011. – 20с.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-14

Номер

Розділ

Педагогічні технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Оцінка ставлення студентів до організації процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 15, 31-35. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/531