Programming Tools and Techniques of Physical Education of Primary School Children

Authors

  • Viktor Sljusarchuk Kremenets regional humanities pedagogical academy named after Taras Shevchenko
  • Victor Golub Kremenets regional humanities pedagogical academy named after Taras Shevchenko
  • Yaroslav Kravchuk Kremenets regional humanities pedagogical academy named after Taras Shevchenko

Keywords:

primary school, physical condition,, physical education, algorithm programming content

Abstract

Given the theoretical and empirical data, the algorithm programming content of lessons of physical education for elementary school students, is aimed at improving their physical condition. Implementation of the proposed algorithm in the formulation and implementation of the content of physical education is to provide improved physical condition of students, since it calls for the implementation of general principles and methodology of physical education, of the theory of adaptation, the current program requirements, primarily related to the differentiated approach to students based on their interests and wishes, the motivation to self-employment physical activity, providing a high motor density and taking into account the lessons derived from an experiment data about the features of the dynamics of the physical condition of the studied children with different age and somatotype.

References

1. Андрєєва О. В. Програмування фізкультурно-оздоровчих занять дівчат 12–13 років : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. В. Андрєєва. – К., 2002. – 20 с.
2. Арєф’єв В. Г. Фізична культура в школі (молодому спеціалісту) : навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. Г. Арєф’єв, Г. А. Єдинак. – 3-тє вид. переробл. і доповн. – Кам’янець-Подільський : ПП О. А. Буйницький, 2007. – 248 с.
3. Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная активность: от физиологических основ до практического применения / О. Бар-Ор, Т. Роуланд ; пер. с англ. И. Андреев. – Киев : Олимп. лит., 2009. – 528 с.
4. Гасюк І. Л. Програмування оздоровчої спрямованості уроків фізичної культури для дівчат 11–14 років різних соматотипів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. Л. Гасюк. – Львів, 2003. – 254 с.
5. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: фізична культура. 1–4 класи. – Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. – 112 с.
6. Слюсарчук В. В. Характеристика функціональних показників дітей різних соматотипів між 8 і 10 роками. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / В. В. Слюсарчук; за ред. С. С. Єрмакова. – Х. : ХДАДМ (ХХПІ), 2011. – № 10. – С. 77–83.
7. Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Х. Хекхаузен. – 2-е изд., стереотип. – СПб. : Питер ; М. : Смысл, 2003. – 860 с.
8. Weiss M. R. Motivating kids in physical activity / M. R Weiss // Research digest President’s Council on Physical Fitness and Sports. – 2000. – № 11. – Р . 1–6.

Published

2020-01-14

Issue

Section

Physical Education of Different Groups

How to Cite

Programming Tools and Techniques of Physical Education of Primary School Children. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 15, 73-76. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/540