Розвиток загальної моторики сліпих та слабозорих дітей першого року життя

Автор(и)

  • Ольга Нагорна Національний університет водного господарства та природокористування

Ключові слова:

оцінка основних рухових функцій, відставання в розвитку загальної та дрібної моторики, кінезотерапія, програма комплексної фізичної реабілітації

Анотація

У статті проаналізовано результати обстеження рухових функцій у сліпих і слабозорих дітей першого року життя на основі використання сучасних оцінок розвитку загальної й дрібної моторики. Дані обстеження дають змогу виявити особливості становлення локомоцій у дітей цієї категорії. Дослідження дає підстави аргументувати необхідність пошуку засобів і методів фізичної реабілітації незрячих та слабозорих дітей з  урахуванням специфіки формування локомоцій при цій нозології.

Посилання

1. Бессарабова О. В. Гра як засіб розвитку пізнавальної діяльності у слабозорих дітей : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. В. Бессарабова ; ДЗ «Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського». – Одеса, 2011. –18 с.
2. Воловик Н. І. Формування координаційних умінь дітей 4–5-річного віку з функціональними порушеннями зору в дошкільних навчальних закладах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. І. Воловик ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 19 с.
3. Дичко В. В. Оцінка розвитку психомоторики у сліпих та слабкозорих дітей з урахуванням індиві-дуальних особливостей та психофізичного статусу / В. В. Дичко // Клінічна та експериментальна патологія. – 2009. – Т. 8, № 2. – С. 20–25.
4. Довгопола К. С. Особливості формування самоконтролю у сліпих молодших школярів : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.08 / К. С. Довгопола ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. – К., 2011. – 20 с.
5. Евтушенко С. К. Ранняя клиническая диагностика моторной, психической и речевой задержки у детей в возрасте до 1 года / С. К. Евтушенко, О. П. Шестова, О. С. Евтушенко. – Донецк : РИП «Лебедь», 1995. – 60 с.
6. Єракова Л. А. Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / Л. А. Єракова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2005. – 19 с.
7. Козявкин В. И. Детские церебральные параличи. Основы клинической реабилитационной диагностики / В. И. Козявкин, М. А. Бабадаглы, С. К. Ткаченко, О. А. Качмар. – Львів : Медицина світу, 1999. – 312 с.
8. Криличенко О. В. Корекція витривалості школярів з вадами зору засобами фізичної культури : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. В. Криличенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2007. – 20 с.
9. Пасечникова Н. В. Ретинопатия недоношенных / Н. В. Пасечникова, С. А. Сук // Тези та лекції ІІ конф. дит. офт. України. – Судак, 2003. – С. 269–276.
10. Силантьєв Д. О. Корекція фізичного розвитку слабозорих дітей засобами плавання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Д. О. Силантьєв ; Ін-т дефектології АПН України. – К., 2001. – 19 с.
11. Солнцева Л. І. Особливості психологічної допомоги дітям з вадами зору : метод. рек. / за ред. Л. І. Солнцевої. – М., 2001. – 96 с.
12. Таран О. П. Особливості формування Я-концепції у слабозорих дошкільників : автореф. дис. ... канд. психол. наук : спец. 19.00.08 «Спеціальна психологія» / О. П. Таран. – К., 2008. – 24 с.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-14

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Розвиток загальної моторики сліпих та слабозорих дітей першого року життя. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 15, 97-100. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/545