Олімпійська освіта в навчально-виховному процесі: педагогічна цінність та соціальна значущість

Автор(и)

  • Лідія Радченко Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

олімпійська освіта, цінності, навчально-виховний процес

Анотація

Актуальність роботи. Сьогодні Україна – один зі світових лідерів у впровадженні олімпійської освіти в навчально-виховний процес. Однак просвітницька діяльність, залучення педагогів і батьків до виховання дітей та підлітків на ідеалах олімпізму залишається актуальним питанням. Завдання роботи – обґрунтування соціальної значущості впровадження олімпійської освіти в навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів. Отримаємо такі результати роботи. Залучення юного покоління до ідеалів і цінностей олімпізму – складна соціально-педагогічна проблема. Її розв’язання припускає, як мінімум, формування в дітей і молоді міцних, глибоких знань про олімпізм та олімпійський рух, їх історію й сучасний стан; формування реальної орієнтації на дотримання ідеалів та цінностей олімпізму в повсякденному житті. Отже, можна зробити висновки, що в основу сучасного олімпійського спорту закладено гуманістичні цінності. Упровадження олімпійської освіти в навчальний процес – ефективний засіб виховання здорової, активної, цілеспрямованої особистості.

Посилання

1. Булатова М. М. Система олімпійської освіти в Україні / М. М. Булатова // Фізичне виховання в школі. – 2008. – № 1. – С. 40–43.
2. Георгиадис К. Теоретические основы олимпийского образования / К. Георгиадис // Наука в олим-пийском спорте. – 2007. – № 2. – С. 3–16.
3. Гуслистова И. И. Аксиологическое измерение олимпийского образования / И. И. Гуслистова // Современный олимпийский спорт и спорт для всех : материалы ХІ междунар. науч. конгр. – Минск, 2007. – С. 20–22.
4. Кобринский М. Е. Олимпийское образование как средство гуманизации спортивной деятельности / М. Е. Кобринский, В. Высоцки // Олімпійський спорт і спорт для всіх : ІХ міжнар. наук. конгр. (Київ, 20–23 вер. 2005 р.) : тези доп. – К., 2005. – С. 17.
5. Столяров В. И. Олимпийское воспитание молодежи / В. И. Столяров // Возвращение к олимпийским идеалам. Олимпийское и спортивно-гуманитарное воспитание молодежи. – Харьков, 1992. – С. 29–32.
6. Усовская Э.А. Культурологический аспект олимпийского образования / Э. А. Усовская // Мир спорта. – 2006. – № 2. – С. 98–100.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-20

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Олімпійська освіта в навчально-виховному процесі: педагогічна цінність та соціальна значущість. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 14, 11-14. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/554