Керування психологічним станом студентками спортивного навчального відділення із самозахисту

Автор(и)

  • Петро Годлевський Національний університет водного господарства та природокористування

Ключові слова:

самозахист, психологічне налаштування, методи психорегуляції, педагогічний експеримент, студентки

Анотація

На основі аналізу літературних джерел і практичного досвіду визначено актуальність психологічного налаштування (психорегуляції) в студентів спортивного навчального відділення із самозахисту в екстре­мальній ситуації, розроблено авторську програму, в основу якої покладено методику вольової підготовки та комплекс методів психорегуляції. Охарактеризовано такі психологічні стани студенток при самозахисті, як виникнення екстремальної ситуації, апатія та оптимальний бойовий стан.

За показниками психологічної підготовленості студенток спортивного навчального відділення в ре­зульта­ті проведеного педагогічного експерименту доведено ефективність упровадження в тренувальний процес авторської програми психорегуляції та засвідчено її позитивний ефект.

Посилання

1. Бабушкин Т. Д. Методика развития психических функций, обеспечивающих успешность соревновательной деятельности юных тяжелоатлетов / Т. Д. Бабушкин, Ю. Ф. Назаренко // Тезисы 2-го международного конгресса по спортивной психологии. – М., 1995. – С. 67–68.
2. Воронова В. І. Психологія спорту : навч. посіб. / В. І. Воронова. – К. : Олімп. л-ра, 2007. – 298 с.
3. Годлевський П. М. Психофізіологічні особливості студенток, які займаються в групах самозахисту / П. М. Годлевський // Збірник наукових праць Волинського національного університету імені Лесі Українки / П. М. Годлевський. – Луцьк : РВВ «Вежа» ВНУ ім. Лесі Українки, 2007. – С. 71–73.
4. Корольчук М. С. Соціально-психологічне забезпечення діяльності в звичайних та екстремальних умовах : навч. посіб. / М. С. Корольчук, В. М. Крайнюк. – К. : Ніка-Центр, 2006. – 580 с.
5. Малкин В. Р. Психическая саморегуляция в тренировке легкоатлетов / В. Р. Малкин // Психическая саморегуляция в спорте.– Алма-Ата, 1977. – С. 92–95.
6. Невелева С. Л. Махабхарата. Изучение древнеиндийского эпоса / С. Л Невелева. – М. : Наука (ГРВЛ), 1991. – 232 с.
7. Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты : учеб. пособие / Д. Я. Райгородский. – Самара : БАХРА-М, 2001. – 672 с.
8. Плиско В. И. Формирование готовности профессионала к деятельности в условиях, опасных для жизни (на материале субъекта субъектной деятельности) / В. И. Плиско. – Киев : Наук. свит, 2002. – 304 с.
9. Сергієнко Л. П. Практикум з психології спорту : навч. посіб. / Л. П. Сергієнко. – Х. : ОВС, 2008. – 256 с.
10. Рябков A. M. Исследование развития психорегуляции у волейболистов различной квалификации / A. M. Рябков, В. Н. Смоленцева, Г. Д. Бабушкин // Психология и педагогика средней и высшей школы. – 1999. – № 2. – С. 68– 69.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-20

Номер

Розділ

Педагогічні технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Керування психологічним станом студентками спортивного навчального відділення із самозахисту. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 14, 31-35. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/559