Корекційно-профілактичні технології у фізичному вихованні студентів із функціональними порушеннями опорно-рухового апарату, практична складова автроської концепції

Автор(и)

  • Ігор Випасняк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

студенти, функціональні порушення опорно-рухового апарату, тілобудова, профілактика, корекція, фізичне виховання

Анотація

Незважаючи на значні теоретичні напрацювання профілактики й корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в студентської молоді, водночас тенденція до збільшення чисельності студентів із порушеннями постави засвідчує, що науково-методичне забезпечення роботи з цією категорією осіб відстає від вимог часу й має надалі потребу в методологічному, організаційному та практичному обґрунтуванні. Не вивченим залишається питання щодо теоретико-методичного обґрунтування корекційно-профілактичних заходів вищевказаного контингенту з урахуванням рівня стану біогеометричного профілю постави й типу тілобудови. Мета дослідження – на підставі теоретичного аналізу та власних експериментальних досліджень науково обґрунтувати, розробити теоретико-методичні засади корекційно-профілактичних технологій у фізичному вихованні студентів із функціональними порушеннями опорно-рухового апарату, для підвищення його здоров’яформувальної спрямованості. Для виконання поставлених завдань використано аналіз спеціальної науково-методичної літератури, документальних матеріалів, педагогічні спостереження й експеримент із використанням антропометрії, відеометрії, а також методів математичної статистики. У процесі досліджень розроблено концепцію профілактики й корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату студентської молоді в процесі фізичного виховання, відмінними особливостями якої є побудова методології управління з урахуванням індивідуальних особливостей стану біогеометричного профілю постави студентів, що включає теоретичну та практичну складові частини. Практична містила корекційно-профілактичні технології. 

Посилання

1. Aleshina, A. (2015). Profilaktyka i korektsiya porushen oporno-rukhovoho aparatu v doshkilnyat, shkolyariv ta studentskoi molodi u protsesi fizychnoho vykhovannya [Prevention and correction of disorders of the musculoskeletal system among preschoolers, schoolchildren and student youth in the process of physical education]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Ukrainian).
2. Vintonyak, O., & Lopatskyi, S. (2016). Narusheniya osanki studentov v processe fizicheskogo vospitaniya na sovremennom etape, kak nauchnaya problema [Violations of the posture of students in the process of physical education at the present stage as a scientific problem]. Revistăteoretico-tiinţifică «Stiinţa culturi i fizice», 25/1, 84–89. (in Russian).
3. Vypasniak, I., Lopatskyi, S., & Lisovskyi, B. (2016). Korektsiya porushen postavy studentiv u protsesi fizychnoho vykhovannya z urakhuvanniam stanu bioheometrychnoho profiliu [Correction of disturbances of students' posture in the process of physical education taking into account the state of the biogeometric profile]. Naukovyi chasopys natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya №15. «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury/fizychna kultura i sport» [Scientific journal of M. P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. «Scientific-pedagogical problems of physical culture/physical culture and sport»], 78K, 50–54. (in Ukrainian).
4. Vypasniak, I. (2018). Kontseptsiya profilaktyky ta korektsii funktsionalnykh porushen oporno-rukhovoho aparatu studentiv v protsesi fizychnoho vykhovannya: praktychnyi aspekt [The concept of prevention and correction of functional disorders of the musculoskeletal system of students in the process of physical education: the practical aspect]. Naukovyi chasopys natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya №15. «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury/fizychna kultura i sport» [Scientific journal of M. P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. «Scientific-pedagogical problems of physical culture/physical culture and sport»], 7 (101)18, 11–18. (in Ukrainian).
5. Kashuba, V. (2002). Sovremennye metody izmereniya osanki cheloveka [Modern methods for human posture measuring]. Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu [Pedagogy, psychology and medical-biological problems of physical education and sports], 11, 51–56. (in Russian).
6. Kashuba, V., Sergienko, K., Kolos, N., & Aleshina, A. (2007). Ispolzovanie kompyuternyh tehnologij v processe fizicheskogo vospitaniya studencheskoj molodezhi [The use of computer technology in the process of physical education of students]. Molodizhnyi naukovyi Visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky «Fizychne vykhovannya i sport» [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Volyn National University «Physical education and sports»], 5, 54–60. (in Russian).
7. Kashuba, V., Futornyi, S., & Andreeva, E. (2012). Analiz ispolzovaniya zdorovesberegayushih tehnologij v proces se fizicheskogo vospitaniya studencheskoj molodezhi [Analysis of the use of health-preserving technologies in the process of physical education of student youth], 1, 73–81. (in Russian).
8. Kashuba, V., Holub, V., & Rudnytskyi, A. (2013). Harakteristika biogeometricheskogo profilya osanki studentok s razlichnym tipom teloslozheniya [Characteristics of the biogeometric profile of the posture of female students with different body types]. Naukovyi chasopys natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriya №15. «Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury/fizychna kultura i sport» [Scientific journal of M. P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 15. «Scientific-pedagogical problems of physical culture/physical culture and sport»], 12 [39], 52–59. (in Russian).
9. Kashuba, V. (2015). Zmistovnyi komponent fizychnoho vykhovannia studentiv iz porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu v specialnykh medychnykh hrupakh [A meaningful component of physical education of students with musculoskeletal disorders in special medical groups]. Molodizhnyi naukovyi Visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky «Fizychne vykhovannya i sport» [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Volyn National University «Physical education and sports»], 20, 44–50. (in Ukrainian).
10. Kashuba, V., Bondar, E., Honcharova, N., & Nosova, N. (2016). Formirovanie motoriki cheloveka v processe ontogeneza [Formation of human motor skills in the process of ontogenesis]. Lutsk: Vezha-Druk. (in Russian).
11. Kashuba, V., Futornyi, S., Khabinets, T., Lopatskiy, S. (2017). K voprosu povysheniya effektivnosti fizicheskogo vospitaniya zanimayushihsya fizicheskimi uprazhneniyami s ispolzovaniem tehnologicheskih innovacij [On the issue of increasing the effectiveness of physical education for those engaged in physical exercises using technological innovations]. Molodizhnyi naukovyi Visnyk Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky «Fizychne vykhovannya i sport» [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Volyn National University «Physical education and sports»], 27, 46–53. (in Russian).
12. Kashuba, V., & Popadiukh, Y. (2018). Biomekhanika prostorovoi orhanizatsii tila liudyny: suchasni metodi ta zasobi diahnostyky i vidnovlennya porushen: monohrafiya [Biomechanics of spatial organization of the human body: modern methods and means of diagnosis and restoration of violations: monograph]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian).
13. Kuts-Burdeyna, O., & Furman, Y. (2016). Doslidzhennia rozpovsiudzhenosti porushennia postavy sered studentiv [Investigation of prevalence of posture disturbance among students]. Molodizhnyi naukovyi Visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky [Youth scientific bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 24, 90–94. (in Ukrainian).
14. Lopatskyi, S., Vypasniak, I, & Vintoniak, O. (2016). Analiz korektsiyno-profilaktychnykh tekhnolohiy vykorystovuvanykh u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv z funktsionalnymy porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu [Analysis of correction and prophylactic technologies used in the process of physical education of students with functional disorders of the musculoskeletal system]. Visnyk Prykarpatskoho universytetu. Seriya : Fizychna kultura [Bulletin of the Precarpathian University. Series: Physical Culture], 23, 3–11. (in Ukrainian).
15. Kashuba, V., & Savliuk, S. (2017). Structure and content of the technology of preventionand correction of disturb an ces of spatialorganization of the body of children 6–10 years old withs ensory systems deprivation. Journal of Education, Healthand Sport for merly Journal of Health Sciences. Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz, 7 (8), 1387–1407.
16. Podolskaya, E. (2016). Metodologiya nauchnyh issledovanij [Scientific research methodology]. Kharkiv: NUA. (in Russian).
17. Kashuba, V., Kolos, M., Rudnytskyi, O., Yaremenko, V., Shandrygos, V., Dudko, M., & Andrieieva, O. (2017). Modern approaches to improving body constitution of female students within physical education classes. Journal of Physical Education and Sport, 4, 227, 2472–2476.
18. Kashuba, V., & Golovanova, N. (2018). Increase in efficiency of professionally applied physical training of pupils of 16–17 years old based on application of informational and methodicals sytems. Physical education of students, 22 (2), 57–62.

Завантаження

Опубліковано

2018-02-28

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Корекційно-профілактичні технології у фізичному вихованні студентів із функціональними порушеннями опорно-рухового апарату, практична складова автроської концепції. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 29, 21-28. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/56