Уявлення про хід розвитку рухової сфери та фізичного розвитку дітей із порушенням слуху

Автор(и)

  • Сергій Афанасьєв Дніпропетровський інститут фізичної культури і спорту

Ключові слова:

фізична реабілітація, рухова сфера, фізичний розвиток, діти з порушенням слуху

Анотація

Питанню фізичної реабілітації дітей із порушенням слуху приділяється велика увага, однак існує низка проблем, у тому числі пов’язаних з особливостями розвитку їхньої рухової сфери та  фізичного розвитку.

Установити особливості рухової сфери та фізичного розвитку дітей із порушенням слуху.

Дослідженнями фахівців установлено, що порушення в руховій сфері слабкочуючих школярів носять взаємопов’язаний характер. Координаційних здібності характеризуються недостатньою точністю коорди­нації, невпевненістю рухів, важкістю збереження статичної й динамічної рівноваги та ін. У цього контин­генту дітей спостерігається низький рівень м’язової сили, виявлено значне відставання в показниках швид­кісно-силових якостей і різних проявах координаційних здібностей. Наголошується затримка розвитку локомо­торних функцій. Фізичний розвиток слабкочуючих дітей характеризується більш низькими основними показни­ками.

Отже, на підставі аналізу даних літератури можна зробити висновок про відхилення в руховій сфері й фізичному розвитку дітей із порушенням слуху.

Посилання

1. Альошина А. Проблеми фізичної реабілітації підлітків з порушенням слуху, які мають дефекти постави / А. Альошина // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного уні-верситету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альо-шина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2013. – Вип. 11 – С. 72–77.
2. Афанасьева А. С. Сравнительная характеристика биогеометрического профилятеля слабослышащих детей среднего школьного возраста и здоровых / А. С. Афанасьева, О. Л. Луковская, К. Н. Сергиенко, С. И. Васецкая // Физическая культура: научные проблемы физического образования и спорта. – 2012. – Вып. 7. – С. 188–190.
3. Бабій І. М. Корекція рухової сфери глухих підлітків швидкісно-силовими вправами : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / І. М. Бабій. – К., 2002. – 13 с.
4. Бабій І. М. Корекція рухової сфери глухих підлітків швидкісно-силовими вправами : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / І. М. Бабій. – К., 2002. – 13 с.
5. Байкина Н. Г. Влияние потери слуха на адаптационные и реабилитационные процессы глухих подростков / Н. Г. Байкина, А. В. Мутьев, Я. В. Крет // Адаптивная физическая культура. – 2003. – №1. – С. 3–5.
6. Байкина Н. Г. Диагностика и коррекция двигательной сферы у лиц с нарушением слуха : учеб. пособие для студ. фак. физ. воспитания, спец. психологов и педагогов, тренеров по паралимпийскому и инвалидному спорту / Н. Г. Байкина. – Запорожье, 2003. – 232 с.
7. Голозубець Т. С. Методика адаптивного физического воспитания глухих детей младшего школьного возраста с использованием креативных средств физической культуры: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Т. С. Голозубець. – Хабаровск, 2005. – 18 с.
8. Губарева Н. В. Дифференцированный подход в процессе коррекции и развития координационных способностей у школьников с различной степенью нарушения слуха: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Н. В. Губарева. – Омск, 2009. – 20 с.
9. Дзержинская Л. Б. Методика коррекции отклонений в развитии глухих дошкольников средствами ритмической гимнастики : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 / Л. Б. Дзержинськая – Волгоград, 1997. – 23 с.
10. Евсеев Л. Г. Теория и организация адаптивной физической культуры / Л. Г. Евсеев. – М. : Сов. спорт, 2005. – 448 с.
11. Зіяд Хмаїді Ахмад Насраллах. Кореція порушень постави слабочуючих школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Насраллах Зіяд Хмаїді Ахмад. – К., 2008. – 20 с.
12. Калмыков С. А. Методика коррекции и развития силы и гибкости у глухих детей среднего школьного возраста в специальных (коррекционных) образовательных учреждениях : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / С. А. Калмыков. – Тамбов, 2007. – 20 с.
13. Киргизов А. М. Разработка и реализация оздоровительно-коррекционного процесса по физическому воспитанию у глухих детей : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / А. М. Киргизов. – Улан-Уде, 2011. – 23 с.
14. Кучеренко Г. В. Розвиток силових якостей глухих підлітків у процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка» / Г. В. Ку¬черенко. – Одеса, 2007. – 19 с.
15. Лисицкая Т. С. Аєробика : в 2 т. Т. 2 : Частные методики / Т. С. Лисицкая, Л. В. Сиднева. – М. : ФАР, 2002. – 216 с.
16. Лубовский В. И. Специальная психология : учеб. пособие для студ. дефектологических фак. высш. пед. учеб. заведений / В. И. Лубовский, В. Г. Петрова, Т. В. Розанова. – 2-е изд., испр. – М. : Академия, 2005. – 460 с.
17. Ляхова И. Н. Коррекционное значение гимнастики в учебно-педагогическом процессе по физическому воспитанию глухих школьников младших классов : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук. / И. Н. Ляхова. – М., 1992. – 17 с.
18. Мясищев С. А. Двигательная и психическая реабилитация глухих и слабослышащих мальчиков 9–12 лет средствами плавания : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.03 «Коррекционная педагогика» / С. А. Мясищев. – Краснодар, 2003. – 20с.
19. Питнава Т. А. Методика адаптивной двигательной рекреации людей зрелого возраста с нарушениями слуха / Т. А. Питнава // Теория и практика физической культуры. – 2010. – № 2. – С. 19–21.
20. Физическоеразвитие и двигательная активность в режиме дня детей с депривацией слуха / Л. А. Ера¬кова // Материалы ХІ Междунар. науч. конгресса «Современный олимпийский спорт и спорт для всех». – Минск, Белоруссия, 2007. – С. 233–236.
21. Хмельницька І. В. Комп’ютерні системи контролю моторики школярів 7–10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурних занять : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. В. Хмельницька. – К., 2006. – 20 с.
22. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры : учебник / Л. В. Шапкова. – М. : Сов. спорт, 2003. – 464 с.
23. Weiss H. R. Incidence of curvature progression in idiopathic scoliosis patients treated with scoliosis in-patient rehabilitation (SIR): an age- and sex-matched controlled study / H. R. Weiss, G. Weiss, F. Petermann // Pediatr Pediatr Rehabil. – 2003. – Vol. 6, №1. – Р. 23–30.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-20

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Уявлення про хід розвитку рухової сфери та фізичного розвитку дітей із порушенням слуху. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 14, 55-59. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/563