Характеристика просторової організації тіла дітей молодшого шкільного віку зі слуховою депривацією

Автор(и)

  • Віталій Кашуба Національний університет фізичного виховання та спорту України https://orcid.org/0000-0001-6669-738X
  • Зіяд Хамад Ахмад Насраллах Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Світлана Демчук Рівненський державний гуманітарний університет

Ключові слова:

просторова організація тіла людини, адаптивне фізичне виховання, діти шкільного віку, порушення слуху

Анотація

Важливий показник здоров’я людини – просторова організація тіла. Унікальність цього показника полягає в тому, що просторова організація тіла відбиває як епохальні зміни біологічної природи людини, так і по­рівняно короткочасні ефекти впливу природного й соціального середовищ. Мета дослідження – вивчити просторову організацію тіла молодших школярів із депривацією слуху. Результати констатувального експе­рименту дали змогу виявити специфічні особливості просторової організації тіла дітей 8–9 років зі слуховою депривацією. Зростаюча рік у рік кількість школярів із різними функціональними порушеннями опорно-рухового апарату (ОРА) й дисгармонійністю фізичного розвитку свідчить про те, що в сучасних умовах ефективність процесу адаптивного фізичного виховання пов’язана з упровадженням сучасних біомеханічних технологій. Ефективні результати спрямованої корекції порушень просторової організацій тіла школярів зі слуховою депривацією можливі тільки за умови обліку біогеометричних закономірностей морфофункціональної струк­тури їхнього організму.

 

Посилання

1. Абу Атван Юсеф Ибрагим. Содержание комплексной программы адаптивной физической культуры для детей школьного возраста с нарушениями ОДА : автореф. дис. ... канд пед. наук : 13.00.04. «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Абу Атван Юсеф Ибрагим. – СПб., 2006. – 20 с.
2. Дяченко А. А. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з пониженим зором засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту за спеціальністю : 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. А. Дяченко. – К., 2010. – 190 с.
3. Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. Коррекция нарушений осанки слабослышащих школьников средствами физического воспитания : дис. на соискание ученой степени канд. наук по физ. воспитанию и спорту за спец. : 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Киев, 2008. – 180 с.
4. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – М., 2007. – 448 с.
5. Изаак С. И. Мониторинг физического развития и физической подготовленности (теория и практика) / С. И. Изаак. – М. : Сов. спорт, 2005. – 196 с.
6. Кашуба В. А. Контроль состояния пространственной организации тела человека в процессе физи-ческого воспитания: история вопроса, состояние, пути решения / В. Кашуба, Р. Бибик, Н. Носова // Молодіжний науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. : А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – Вип. 7. – С. 10–19.
7. Носова Н. Л. Контроль пространственной организации тела школьников в процессе физического воспитания : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. по физическому воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Н. Л. Носова. – Киев, 2008. – 21 с.
8. Седляр Ю. В. Структура средств и методов подготовки в адаптивной физической культуре и спорте / Ю. В. Седляр // Вісн. Чернігів. держ. пед. ун-ту ім. Т. Г.Шевченка. – Вип. 102, т.1. – Чернігів : ЧДПУ, 2012. – С. 340–342.
9. Фурман Ю. М. Рухова активність та формування здорового способу життя для осіб з особливими потребами в процесі адаптивного фізичного виховання / Ю. М. Фурман // Молодіжний науковий вісник. Фізичне виховання і спорт : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки, 2012. – С. 100–104.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-20

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Характеристика просторової організації тіла дітей молодшого шкільного віку зі слуховою депривацією. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 14, 65-69. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/565