Вітчизняні традиції та європейські цінності в тілесному навчанні й фізичному вихованні

Автор(и)

  • Михайло Ібрагімов
  • Дмитро Петрович

Ключові слова:

тілесне навчання, фізичне виховання, освітософія, спортософія, цінності, традиції

Анотація

Теоретична та практична актуальність поставленої проблеми зумовлюється необхідністю переглянути нині існуючі в суспільній свідомості на повсякденному рівні недолугі уявлення про культурологічну цінність фізичного виховання.Завдання статті – розкрити соціальну потребу у формуванні нового світогляду, у якому мають бути переставленні акценти у вихованні з тілесного розвитку для духовності на концентрації уваги в духовному розмаїтті на тілесну культуру особистості.У результатах роботи підкреслюється, що терміни «тілесне навчання» й «фізичне виховання» - не ідентичні. Якщо тілесному навчанню приділяє увагу експе­ри­ментальна наука, то фізичному вихованню – педагогічна теорія. Недооцінювання фізичного виховання молодої людини означає нівелювання морально-вольової складової частини у формуванні її соціальної активності, що відбуваються на тлі сучасних вітчизняних культурологічних традицій і європейських цінностей. У висновках підкреслюється, що йдеться про «спортософію» як духовну скарбницю тілесних практик людства, як опікування душі за стан власного тіла. 

Посилання

1. Андрєєва О. В. Формування київської школи «філософії спорту» як теоретико-світоглядної основи фізкультурно-спортивної науки / О. В. Андрєєва // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. - 2012. - № 3. – С. 110–116.
2. Андрущенко В. П. Філософія освіти ХХІ ст.: пошук пріоритетів / В. П. Андрущенко // Філософія освіти. – К. : МАЙСТЕР-КЛАС, 2005. – № 1. – С. 5.
3. Д’юї Дж. Демократія й освіта / Дж. Д’юї. – Львів : Літопис, 2003. – С. 82.
4. Іванова-Георгієвська Н. Седиментація смислів у культурі та відповідальність пам’яті / Н. Іванова-Георгієвська // Філософська думка. – 2009. – № 1. – С. 27–28.
5. Йегер В. Пайдейя. Воспитание античного грека. Т.1 : пер. с нем. А. И. Любжина / В. Йегер. – М. : Греко-лат. каб. Ю. А. Шичалина, 2001. – 393 с.
6. Кравченко А. В. Про необхідність підвищення мовленнєвої культури фахівців у галузі фізичної культури та спорту / А. В. Кравченко, Ю. В. Макєшина // Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук. Ч. ІІ. – Дніпропетровськ : Свідлер, 2012. – С. 179.
7. Люкевич В. П. Спорт как/и нездоровый образ жизни / В. П. Люкевич // Парадигма здорового способу життя: духовні та фізичні компоненти. – К., 2010. – С. 110.
8. Михайлов Ф. Философия образования: её реальность и перспективы / Ф. Михайлов // Вопр. филос. – М., 1998. – № 8. – С. 102.
9. Михальченко М. Філософія освіти і соціокультурна теорія / М. Михальченко // Філософія освіти. – К.: Майстер-клас, 2005. – № 1. – С. 38.
10. Моль А. Социодинамика культуры / Абраам Моль . – М. : Прогресс, 1973. – С. 46–84.
11. Рижак Л. В. Філософія освіти на рубежі тисячоліть: проблеми та перспективи / Л. В. Рижак // Вісник Львівськ. ун-ту. Філософські науки. – 2007. – Вип.10. – С. 26.
12. Сайкина Г. К. Пайдейя как онтологическая «забота о себе» / Г. К. Сайкина [Электронный ресурс]. – Режим доступа : z3950.ksu.ru›phil/638121/003-005.pdf
13. Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи : у 2-х т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська л-ра, 2008. – Т. 1. – С. 7.
14. Тоффлер Е. Шок будущего / Е. Тоффлер. – М. : Издательство «АСТ», 2003. – С. 450.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-22

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Вітчизняні традиції та європейські цінності в тілесному навчанні й фізичному вихованні. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 10, 5-11. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/612