Вітчизняні традиції та європейські цінності в тілесному навчанні й фізичному вихованні
Ключові слова:
тілесне навчання, фізичне виховання, освітософія, спортософія, цінності, традиціїАнотація
Теоретична та практична актуальність поставленої проблеми зумовлюється необхідністю переглянути нині існуючі в суспільній свідомості на повсякденному рівні недолугі уявлення про культурологічну цінність фізичного виховання.Завдання статті – розкрити соціальну потребу у формуванні нового світогляду, у якому мають бути переставленні акценти у вихованні з тілесного розвитку для духовності на концентрації уваги в духовному розмаїтті на тілесну культуру особистості.У результатах роботи підкреслюється, що терміни «тілесне навчання» й «фізичне виховання» - не ідентичні. Якщо тілесному навчанню приділяє увагу експериментальна наука, то фізичному вихованню – педагогічна теорія. Недооцінювання фізичного виховання молодої людини означає нівелювання морально-вольової складової частини у формуванні її соціальної активності, що відбуваються на тлі сучасних вітчизняних культурологічних традицій і європейських цінностей. У висновках підкреслюється, що йдеться про «спортософію» як духовну скарбницю тілесних практик людства, як опікування душі за стан власного тіла.
Посилання
2. Андрущенко В. П. Філософія освіти ХХІ ст.: пошук пріоритетів / В. П. Андрущенко // Філософія освіти. – К. : МАЙСТЕР-КЛАС, 2005. – № 1. – С. 5.
3. Д’юї Дж. Демократія й освіта / Дж. Д’юї. – Львів : Літопис, 2003. – С. 82.
4. Іванова-Георгієвська Н. Седиментація смислів у культурі та відповідальність пам’яті / Н. Іванова-Георгієвська // Філософська думка. – 2009. – № 1. – С. 27–28.
5. Йегер В. Пайдейя. Воспитание античного грека. Т.1 : пер. с нем. А. И. Любжина / В. Йегер. – М. : Греко-лат. каб. Ю. А. Шичалина, 2001. – 393 с.
6. Кравченко А. В. Про необхідність підвищення мовленнєвої культури фахівців у галузі фізичної культури та спорту / А. В. Кравченко, Ю. В. Макєшина // Актуальні проблеми соціально-гуманітарних наук. Ч. ІІ. – Дніпропетровськ : Свідлер, 2012. – С. 179.
7. Люкевич В. П. Спорт как/и нездоровый образ жизни / В. П. Люкевич // Парадигма здорового способу життя: духовні та фізичні компоненти. – К., 2010. – С. 110.
8. Михайлов Ф. Философия образования: её реальность и перспективы / Ф. Михайлов // Вопр. филос. – М., 1998. – № 8. – С. 102.
9. Михальченко М. Філософія освіти і соціокультурна теорія / М. Михальченко // Філософія освіти. – К.: Майстер-клас, 2005. – № 1. – С. 38.
10. Моль А. Социодинамика культуры / Абраам Моль . – М. : Прогресс, 1973. – С. 46–84.
11. Рижак Л. В. Філософія освіти на рубежі тисячоліть: проблеми та перспективи / Л. В. Рижак // Вісник Львівськ. ун-ту. Філософські науки. – 2007. – Вип.10. – С. 26.
12. Сайкина Г. К. Пайдейя как онтологическая «забота о себе» / Г. К. Сайкина [Электронный ресурс]. – Режим доступа : z3950.ksu.ru›phil/638121/003-005.pdf
13. Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи : у 2-х т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська л-ра, 2008. – Т. 1. – С. 7.
14. Тоффлер Е. Шок будущего / Е. Тоффлер. – М. : Издательство «АСТ», 2003. – С. 450.