Роль представлений, знаний и учебного опыта студентов в определении направлений гуманизации вузовского «физического воспитания»

Автор(и)

  • Сергій Бєлих

Ключові слова:

студенти, дисципліна«Фізичне виховання», знання та вміння, фізкультурна діяльність

Анотація

Роль уявлень, знань та навчального досвіду студентів у визначенні напрямів гуманізації вузівського «Фізичного виховання». Представлено результати досліджень, що розкривають постановку фі­зичного виховання в трьох університетах у частині формування фізичної культури особистості. Установлено, що з усіх опитаних студентів першого та четвертого курсів (n =650) максимальну кількість балів, що свід­чать про рівень освоєння фізичної культури, який можна оцінити як фізкультурну діяльність, набрали всього 11,1 % студентів-юнаків і лише 3,99 % дівчат. Роль викладачів у виборі студентами певного виду фізичної активності зводиться в юнаків першого курсу до 26,94 % випадків, четвертого – 14,71 %, у дівчат першого курсу –38,53 %, четвертого –21,45 %, тобто за час навчання у ВНЗ вплив викладачів знижується. Опитані студенти-бакалаври внесли багато ідей щодо вдосконалення постановки фізичного виховання.

Посилання

1. Ацюковский В. А. Науку спасут дилетанты / В. А. Ацюковский, Д. А. Буркович. – М. : Петит, 2007. – 256 с.
2. Виленский М. Я Физическая культура в гуманитарном образовательном пространстве вуза / М. Я. Виленский // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 1996. - № 1. – С. 27–32.
3. Герцен А.Дилетантизм в науке / А. Герцен. – Соч. в 8-и т. – Т. 2. –М., 1975. –С. 5–20.
4. Дзюбенко М. І. Роль викладача і ВНЗ у формуванні студента як фізкультурно-освіченої та діяльної особи / М. І. Дзюбенко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Вип. 98. – Т. 2. – Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – Чернігів, 2012. – С. 35–28.
5. Красноперова Н. А. Педагогическое обеспечение формирования здорового образа жизни студента / Н. А. Красноперова // Теория и практика физической культуры. – 2005. – № 6. – С. 16–19.
6. Лубышева Л. И. Теоретико-методологические основы формирования физической культуры студентов : автореф. дис. на соискание учёной степени д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки и оздоровительной физической культуры» / Л. И. Лубышева. – М., 1992. – 53 с.
7. Приходько В. В. Педагогические основы физкультурного образования студентов (Опыт игрового проектирования и экспертизы) : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Приходько Владимир Васильевич. – М., 1991. – 416 с.
8. Советский энциклопедический словарь / гл. ред. А. М. Прохоров. – 4-е изд. – М. : Сов. энцикл., 1989. – 1632 с.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-22

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Роль представлений, знаний и учебного опыта студентов в определении направлений гуманизации вузовского «физического воспитания». (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 10, 18-23. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/614