Аналіз динаміки рівня розвитку координаційних здібностей студенток вищих педагогічних навчальних закладів

Автор(и)

  • Олександр Колумбет

Ключові слова:

координаційні здібності, адаптована педагогічна дія

Анотація

Мета роботи – дослідити динаміку розвитку координаційних здібностей студенток вищих педагогічних навчальних закладів. Представлені результати дослідження показників координаційних здібностей, визначені за допомогою комплексу спеціалізованих тестів. Обстежено 264 студентки вищих педагогічних навчальних закладів, які за станом здоров’я віднесені до основної медичної групи. Виявлено погіршення з першого до останнього курсу точності відтворення амплітуди рухів, показників швидкості реакції, точності відтворення заданої величини зусилля, показників точних реакцій на рухомий об’єкт, часу простої та складної зорово-моторної реакції, показників статичної рівноваги та здатності до орієнтації в просторі. Показано напрями подальших досліджень координаційних і професійних здібностей майбутніх учителів.

Посилання

1. Бальсевич В. К. Онтокинезиология человека / В. К. Бальсевич. – М. : Теория и практика физической культуры, 2000. – 278 с.
2. Колумбет О. М. Теоретико-методичні підходи до розвитку координаційних здібностей молоді / О. М. Колумбет // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 4. – С. 62– 65.
3. Колумбет О. М. Координаційні здібності студентів (теоретичні та методичні підходи до стимульованого розвитку / Олександр Колумбет. – К. : РВУФК, 2013. – 122 с.
4. Колумбет О. М. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів / О. М. Колумбет, Н. Ю. Максимович. – К. : КМПУ, 2009. – 96 с.
5. Лях В. И. Взаимоотношение координационных способностей и двигательных навыков: теоретический аспект / В. И. Лях // Теория и практика физ. культуры. – 1987. – № 9. – С. 61–62.
6. Лях В. И. Координационные способности: диагностика и развитие / В. И. Лях – М. : ТВТ Дивизион, 2006. – 290 с.
7. Назаренко Л. Д. Средства и методы развития двигательных координаций / Л. Д. Назаренко. – М. : Теория и практика физической культуры, 2003. – 259 с.
8. Петров A. M. Центральное программирование механизмов реализации координационных способностей спортсменов и их педагогическое обоснование : дис. ... д-ра. пед. наук : 13.00.04 / А. М. Петров ; РГАФК, ВНИИФК. – М., 1997. – С. 12–75.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-22

Номер

Розділ

Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту

Як цитувати

Аналіз динаміки рівня розвитку координаційних здібностей студенток вищих педагогічних навчальних закладів. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 10, 24-34. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/615