Технология контроля состояния пространственной организации тела школьников в процессе физического воспитания
Ключові слова:
фізичне виховання, технологія, контроль, просторова організація тіла, школяріАнотація
Технологія контролю стану просторової організації тіла школярів у процесі фізичного виховання. На сучасному рівні знань просторову організацію тіла розуміють як єдність морфологічної та функціональної організації людини, що проявляється в її зовнішній формі. Установлено, що до сьогодні розроблені й упроваджені різні варіанти технологій і методик для кількісної та якісної оцінки біогеометричного профілю постави, опорно-ресорних властивостей стопи, а також соматотипування школярів. Однак за останні роки в стані здоров’я дітей і підлітків спостерігаються негативні тенденції, що обумовлюють необхідність пошуку нових сучасних методів спостереження за фізичним розвитком школярів із метою розробки адекватних оздоровчих технологій. Розроблено технологію контролю стану просторової організації тіла учнів, яка складається з діагностичного, інформаційного й практичного етапів, що включає два модулі – комплексний та експрес-контроль, а також аксіологічний компонент.
Посилання
2. Валькевич О. В. Обґрунтування програми профілактики порушень склепінь стопи молодших школярів / О. В. Валькевич, О. І. Бичук, А. І. Альошина // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьось, С. П. Козіброцький. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – № 1 (17). – С. 58–62.
3. Дорохов Р. Н. Спортивная морфология : учеб. пособие для высш. и средних спец. заведений физ. культуры / Р. Н. Дорохов, В. П. Губа. – М. : СпортАкадемПресс, 2002. – 236 с.
4. Кашуба В. А. Профилактика и коррекция нарушений пространственной организации тела человека в процессе физического воспитания / В. А. Кашуба, Адель Бенжедду. – Киев : Знання Украины, 2005. – 160 с.
5. Клиорин А. И. Биологические проблемы учения о конституциях человека / А. И. Клиорин, В. П. Чтецов. – Л. : Наука, 1979. – 164 с.
6. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика физичного виховання : підручник [для студ. ВУЗів фіз. вих. і спорту] : в 2 т. / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімп. л-ра, 2008. – Т. 2. – 320 с.
7. Лапутин А. Н. Гравитационная тренировка / А. Н. Лапутин. – Киев : Знання, 1999. – 253 с.
8. Мартынюк О. А. Коррекция нарушений пространственной организации тела студенток в процессе физического воспитания : дис. на соискание учёной степени канд. наук по физ. воспитанию и спорту : спец. 24.00.02 «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / О. А. Мартынюк. – Киев, 2011. – 241 с.
9. Носова Н. Л. Контроль просторової організації тіла школярів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Н. Л. Носова. – К., 2008. – 19 с.
10. Петрович В. В. Корекція сагітального профілю постави дітей молодшого шкільного віку засобами фітбол-гімнастики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фiз. вих. та спорту : спец. 24.00.02 «Фiзична культура, фiзичне виховання рiзних груп населення» / В. В. Петрович ; Львів ДІДК. – Львів, 2010. – 20 с.
11. Семенов Л. А. Мониторинг кондиционной физической подготовленности в образовательных учрежде¬ниях : монография / Л. А. Семенов. – М. : Сов. спорт, 2007. – 168 с.
12. Шапаренко П. Ф. Принцип пропорциональности в соматогенезе / П. Ф. Шапаренко. – Винница, 1994. – 225 с.
13. Hanavan, E. P. A personalized mathematical model of the human body / E. P. Hanavan // Journal of Spacecraft and Rockets. – Vol. 3. – 1966. – P. 446–448.
14. Hatze, H. A mathematical model for the computational determination of parameter values of anthropomorphic segments / H. A. Hatze // Journal of Biomechanics. – Vol. 13. – 1980. – P. 833–843.