Результати емпіричного вивчення фізичного розвитку молодших школярів Коломийського району Івано-Франківської області

Автор(и)

  • Оксана Крижанівська Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
  • Віктор Майструк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
  • Галина П’ятничук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
  • Дмитро П’ятничук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

фізичний розвиток, фізична підготовленість, соматичне здоров’я, діти молодшого шкільного віку

Анотація

Розробка й упровадження інновацій у навчальний процес школярів є одним з актуальних завдань сучасного фізичного виховання. Питаннями впровадження інноваційних засобів рухової активності в процес фізичного виховання молодших школярів займалося багато науковців. Позитивний досвід організації занять із використанням популярних видів рухової активності мають зарубіжні системи фізичного виховання. Проте, незважаючи на велику кількість праць щодо вивчення фізичної підготовленості, соматичного здоров’я, морфофункціонального стану дітей молодшої вікової групи, а також упровадження окремих видів рухової активності в навчальний процес загальноосвітньої школи, порівняльне оцінювання показників фізичного розвитку регіонів України загалом та Івано-Франківської області зокрема не проводили. Ці положення пояснюють актуальність теми нашого дослідження, яка пов’язана з необхідністю виконання наукового завдання, що має істотне теоретичне й практичне значення для вдосконалення системи фізичного виховання школярів. Мета сатті – вивчити показники фізичної підготовленості молодщих школярів Коломийського району Івано-Франківської області. Установлено, що хлопчики, котрі навчаються в 3 класі, мають статистично достовірно більший обхват грудної клітки (p<0,01), ніж дівчатка-третьокласниці, однак істотної різниці довжини й маси тіла в обстежених не було визначено (p>0,05); хлопчики, які навчаються в 4 класі, достовірно вищі (p<0,01), мають більшу масу тіла (p<0,01), порівняно з дівчатками, які навчаються в 4 класі, проте ОГК, який дорівнює в хлопчиків =64,7 см; S=5,2 см, не має статистично достовірних розбіжностей з ОГК дівчаток (p>0,05); як хлопчики, так і дівчатка, які навчаються в наступних класах, значно вищі, мають більшу масу тіла та більший ОГК, порівняно з учнями попередніх класів (p<0,01); отримані результати цілком пояснюються віковими фізіологічними змінами дитячого організму.

Посилання

1. Arefyev, V. (2011). Osnovy teorii ta metodyky fizychnoho vykhovannia [Basics of theory and methodology of physical education]. Kamyanets-Podilskyi. (in Ukrainian).
2. Arefyev, V., & Yedynak, H. (2007). Fizychna kultura v shkoli (molodomu spetsialistu): Navchalnyi posibnyk dlia studentiv navchalnykh zakladiv II–IV rivniv akredytatsii [Physical culture at school (for a young specialist): A manual for students of educational institutions of II–IV accreditation levels]. Kamyanets-Podilskyi. (in Ukrainian).
3. Krutsevych, T., Vorobyov, M., & Bezverkhnia, H. (2011). Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditey, pidlitkiv ta molodi [Control in physical education of children, adolescents and young people]. Kyiv: Olimpiyska literatura. (in Ukrainian).

Завантаження

Опубліковано

2018-02-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Результати емпіричного вивчення фізичного розвитку молодших школярів Коломийського району Івано-Франківської області . (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 29, 59-63. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/62