Проблеми фізичної реабілітації підлітків ыз порушенням слуху, які мають дефекти постави

Автор(и)

Ключові слова:

середній шкільний вік, порушення слуху, деформація хребта, фізична реабілітація

Анотація

В Україні спостерігається зростання кількості інвалідів, значну частину яких становлять діти з пору­шенням слуху. Існують проблеми, пов'язані з фізичною реабілітацією цього контингенту: затримка фі­зичного й моторного розвитку, зниження фізичних якостей, деформації опорно-рухового апарату та ін. Завдання роботи – аналіз науково-методичної літератури, присвяченої фізичної реабілітації дітей із порушенням слуху.

Встановлено, що програми, розроблені для дітей із порушенням слуху, недостатньо приділяють уваги профілактиці та корекції порушень постави.

Зроблено висновок, що існує необхідність проведення наукових досліджень у напрямі розробки програм, які враховують функціональний стан опорно-рухового апарату дітей із порушенням слуху, а зокрема – хребта.

Посилання

1. Авдеенко Е. С. Развитие музыкально-ритмических движений у слабослышащих учащихся младших классов : автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук : 13.00.03 / Е. С. Авдеенко. – М., 2010. – 18 с.
2. Афанасьева О. Вплив комплексної програми фізичної реабілітації на функціональний стан хребта слабочуючих дітей середнього шкільного віку з порушенням постави / О. Афанасьева // Спортивний вісник Придніпров'я. – №1. – 2013. – С. 152–155.
3. Байкина Н. Г. Физическое воспитание в школе глухих и слабослышащих / Н. Г Байкина, Б. В Сермеев. – М . : Сов. спорт, 1991. – 64 с.
4. Випасняк І. П. Соціальна інтеграція глухих дітей на основі рухової активності : автореф. дис. на здо-буття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. П. Випасняк. – Львів, 2007. – 18 с.
5. Гуринович Х. Є. Фізичний стан глухих дітей молодшого шкільного віку та його корекція засобами фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Х. Є. Гуринович.– Львів : ЛДУФК, 2007. – 18 с.
6. Еракова Л. А. Физическое развитие и двигательная активность в режиме дня детей с депривацией слуха / Л. А. Еракова // Материалы ХІ Междунар. конгресса «Современный олимпийский спорт и спорт для всех». – Минск : Беларуссия, 2007. – С. 233–236.
7. Забезпечення прав дітей з особовими потребами: тематична доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2006 року / під. ред. Корж В. П. – К., 2007. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kmu. gov.ua/sport/control/uk/publish/articale_id=47947
8. Зіяд Хмаїді Ахмад Насраллах. Кореція порушень постави слабочуючих школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Насраллах Зіяд Хмаїді Ахмад. – К., 2008. – 20 с.
9. Кашуба В. А. Коррекция нарушений осанки школьников в процессе адаптивного физического воспитания / В. А. Кашуба, З. Х. А. Насраллах. – К. : Наук. світ, 2008. – 220 с.
10. Колосовская Л. А. О совершенствовании физического воспитания учащихся начальных классов в спецшколах глухих / Л. А. Колосовськая // Проблема оздоровления населения средствами физической культуры в новых социально-экономических условиях : тез. докл. – Минск, 1996. – С. 60–61.
11. Клименко Ю. Актуальні методики фізичної та психічної реабілітації школярів зі сколіотичними вадами хребта в умовах спеціалізованого навчального закладу / Ю. Клименко // Спортивний вісник Придніпров'я. – 2010. – № 3. – С. 159–161.
12. Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания : в 2 т. : учебник / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 2003. – С. 302–303.
13. Любимова З. В. Возрастная физиология : в 2 ч. учеб. для студ. высш. учеб. заведений / З. В. Любимова, К. В. Маринова, А. А. Никинина. – М. : Гуманит. изд. центр Владос, 2003. – 286 с.
14. Мут'єв А. В. Розвиток рухової сфери глухих школярів засобами спортивних єдиноборств: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.03 «Корекційна педагогіка»/ А. В. Мут'єв. – Одеса, 2003. – 16 с.
15. Потапчук А. А. Осанка и физическое развитие детей / А. А. Потапчук, М. Д. Дидур / Программы диагностики и коррекции нарушений. – СПб. : Речь, 2001. – 166 с.
16. Хмельницька І. В. Комп'ютерні системи контролю моторики школярів 7–10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурних занять : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. В. Хмельницька. – К., 2006. – 20 с.
17. Хода Л. Д. Физическая реабилитация глухих детей 4–7 лет Республики Саха (Якутия) : автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук : спец.13.00.04. / Л. Д. Хода. – Хабаровск, 1999. – 18 с.
18. Цивилева Л. В. Обучение катанию на коньках как фактор коррекции двигательных способностей у детей с нарушением слуха классов : автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук : 13.00.03 / Л. В. Цивилева. – Екатеринбург, 2000. – 19 с.
19. Щуплецова Т. Е Особенности развития мышечной силы у глухих школьников / Т. Е Щуплецова // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 8. – С. 28.

Завантаження

Опубліковано

2020-01-24

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Проблеми фізичної реабілітації підлітків ыз порушенням слуху, які мають дефекти постави. (2020). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 11, 11-13. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/634