Особливості пацієнта як споживача послуг фізичної терапії ортопедичного профілю

Автор(и)

  • Сергій Федоренко Медичний центр "Феско"
  • Олена Лазарєва Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Володимир Вітомський Національний університет фізичного виховання та спорту України
  • Марина Вітомська Національний університет фізичного виховання та спорту України

Ключові слова:

реабілітація, фізична терапія, відновлення, травми, організація, планування

Анотація

Мета статті – розглянути особливості пацієнта центру фізичної терапії ортопедичного профілю, як споживача послуг фізичної терапії, та сформувати шляхи врахування цих особливостей у керуванні процесом фізичної терапії. Методи дослідження – теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, метод систематизації наукової інформації. Результати. Більшість закладів, котрі надають послуги фізичної терапії для пацієнтів ортопедичного профілю, є приватними. Тому пацієнт чи людина, котра бажає отри­мати певну послугу фізичної терапії, у відносинах із центром фізичної терапії та його персоналом, є покупцем. Наразі треба розглянути особливості пацієнта як споживача й покупця послуг, а послуги фізичної терапії – в аспекті ринку послуг. У роботі наведено специфічні риси ринку послуг, які зумовлюють особливий підхід до підприємницької діяльності. Відзначено особливості пацієнта як споживача послуг, зокрема куль­турні чинники, соціальні чинники, особисті чинники та психологічні чинники. Висвітлено проблему споживчих ризи­ків, котрі виникають у результаті мінливості послуг загалом, відсутності гарантій та складності окремих операцій. Так, для зменшення споживацьких ризиків постачальник послуги повинен визначити очікування покупця щодо одержання послуги та привести їх до реалістичного стану. Запропо­новано заходи щодо зменшення низки ризиків для споживачів послуг фізичної терапії на амбулаторному етапі – виконавчих, фізичних, фінансових і соціальних ризиків, а також ризику втрати часу. Виокремлено основні характеристики типів пацієнтів як покупців та принципи спілкування з ними в аспекті надання послуг фізичної терапії особам із порушеннями опорно-рухового апарату. Підкреслено необхідність роботи над створенням конкурентних переваг для споживачів послуг фізичної терапії. Висновки. Розвиток ринку послуг фізичної терапії при порушеннях ортопедичного профілю вимагає розробки систем фізичної терапії, що враховують не лише особливості захворювання. Важливим є врахування особливостей пацієнта як споживача. Актуальне також дослідження впливу запропонованих підходів на результативність роботи з пацієнтом та якість життя.

Посилання

1. Armstronh, H., Kotler, F. (2001). Marketynh. Zahalnyi kurs [Marketing. General course]. Moskva: Vydavnychyi dim «Viliams». 608 p. (in Ukrainian)
2. Bernar, I. Kolli, Zh.-K. (1994). Tolkovyy ekonomicheskiy i finansovyy slovar: Fr. rus. angl. nem. isp. terminologiya [Explanatory economic and financial dictionary: Fr., Rus., English., German., Isp. Termino-logy]/pod obshch. red. L. V. Stepanova. Moskva: Mezhdunar. otnosheniya. Т. 1. 782 p. (in Russian)
3. Ivanechko, N. R. (2011). Stanovlennia rynku posluh dozvillia v Ukraini: analiz katehoriinoho aparatu [The formation of the market of leisure services in Ukraine: the analysis of categorical apparatus]. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/ e-journals/pspe/2011_1/Ivanechko_111.htm (in Ukrainian)
4. Kniazyk, Yu. M. (2013). Stan ta perspektyvy rozvytku rynku posluh v Ukraini [Status and prospects of development of the market of services in Ukraine]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku, 767, 309–316 (in Ukrainian)
5. Kutsenko, V. I., Trillenberh, H. I. (2007). Menedzhment sfery posluh [Service Management]/NAN Ukrainy; Rada po vyvchenniu produktyvnykh syl Ukrainy. Kyiv, 459 p. (in Ukrainian)
6. Makkonel, K. R., Bryu, S. L. (2003). Ekonomiks: Printsipy. problemy i politika [Economics: Principles, problems and policies]. Moskva: INFRA-M, 983 p. (in Russian)
7. Morhulets, O. B. (2012). Menedzhment u sferi posluh [Service Management]. Kyiv : Tsentr uchbovoi lit., 384 р. (in Ukrainian)
8. Oklander, M. A., Zharska, I. O. (2014). Povedinka spozhyvacha [Consumer Behavior]. Kyiv: Tsentr uchbovoi lit., 208 p. (in Ukrainian)
9. Pashchuk, O. V. (2005). Marketynh posluh: stratehichnyi pidkhid [Marketing Services: A Strategic Approach]. Kyiv: VD «Profesional», 560 p. (in Ukrainian)
10. Tkachenko, L. V. (2003). Marketynh posluh: Pidruchnyk [Marketing services]. Kyiv: Tsentr navch. lit., 192 p.
11. Khlebovych, D. Y. (2001). Marketynh usluh [Service Marketing]. Yrkutsk: Yzd-vo YHЭA, 183 p.
12. Fisher, A. G. B. (1966). The Clash of Progress and Security. New-York: Kelley, P. 28.
13. Hill, T. P. (1977). On Goods and Services. Review of income and Wealth, Vol. 23, P. 320.
14. Lange, O. Ekonomia polityczna. 2 wyd. T. 1–2. Warszawa, 1961, 68 p.

Завантаження

Опубліковано

2018-12-29

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Особливості пацієнта як споживача послуг фізичної терапії ортопедичного профілю. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 32, 104-111. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/695