Вплив процесу формування рухових навичок бігу на швидкісні якості студентів
Ключові слова:
техніка бігу на короткі дистанції, рухові навички, методика поетапного навчання, рухова структура, розвиток фізичних якостей, швидкість і швидкісна витривалістьАнотація
Однією з найважливіших проблем фізичного виховання у вищих навчальних закладах України є визначення співвідношення педагогічного впливу й рухових можливостей студентів. Високий рівень розвитку швидкісних здібностей необхідний не тільки для спортивної та трудової діяльності, а й у певних видах (швидкість реакції водія, льотчика тощо) [5, 3].
Завдання дослідження:
1) розробити методику поетапного формування рухових навичок бігу на короткі дистанції;
2) перевірити вплив процесу формування рухових навичок бігу на розвиток швидкісних якостей студентів.
Ми застосовували методику поетапного навчання рухових навичок бігу. На першому етапі навчання використано маркування ланок кінцівок, рухи яких підлягали корекції. Другий етап навчання призначений для отримання реактивних сил, які виникають при взаємодії ланок тіла в русі з різкими прискореннями й гальмуваннями.
Після проведення дослідження в експериментальній групі підвищився середній показник швидкості бігу (9,2 %, р < 0,05). Така зміна швидкісних можливостей студентів відбулася за рахунок подовження бігового кроку (7,2 %, р < 0,05) і підвищення темпу бігу (1,5 %, р > 0,05).
Посилання
2. Зимкин Н. В. Физиологическая характеристика силы, быстроты и выносливости: очерки по физиологии движений / Н. В. Зимкин. − М. : Физкультура и спорт, 1956. – 206 с.
3. Лях В. И. Скоростные способности: основы тестирования и методики развития // В. И. Лях / Физкультура в школе. – 1997. − № 3. – С. 2−8.
4. Мартовский А. Н. Особенности формирования двигательных навыков в зависимости от биомеханической структуры движения : автореф. дис. … канд. пед. наук / А. Н. Мартовский. − М., 1963. – 22 с.
5. Холодов Ж. К. Теория и методика физического восп − я и спорта : учеб. пособие для студ высш. учеб. заведений / Ж. К. Холодов, В. С. Кузнецов. − М. : Изд. центр «Академия», 2000. – 480 с.