Професійно-прикладна фізична підготовка студентів коледжу ресторанного сервісу і туризму

Автор(и)

  • Роман Римик Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
  • Любомир Маланюк Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Ключові слова:

професійно-прикладна фізична підготовка, професійно важливі якості, психомоторні якості, соматичне здоров’я, педагогічні умови

Анотація

Професійно-прикладна фізична підготовка в навчальних закладах є складовою частиною підготовки студентів, що розвиває потрібні фізичні якості, навички й функції організму, сприяючи успішному оволодінню обраною професією. Мета дослідження – виявити ставлення студентів до здоров’я як життєвої цінності та визначити зміст їх професійно-прикладної фізичної підготовки. Дослідження проводили на базі Івано-Франківського коледжу ресторанного сервісу і туризму. Залучено до обстежень 136 студентів 1–2 курсів зі спеціальності «Кухар». Виявлено, що 50 % студентів обізнані із впливом шкідливих звичок на організм людини та усвідомлюють користь від занять фізичними вправами. За показниками рівня соматичного здоров’я безпечний рівень виявлено лише в 6 % студентів коледжу. Для майбутнього фахівця-кухаря мають бути притаманні хороша зорова та моторна координація, високий ступінь координації руху рук; добре розвинута тактильна, м’язова й температурна чутливість; оперативна пам’ять, концентрація уваги, переключення, розподіл уваги; наочне діюче мислення, просторове уявлення. Результати психомоторних досліджень свідчать, що більшість обстежених студентів досягли середніх рівнів за всіма показниками професійно важливих психомоторних якостей. На основі проведених досліджень розроблено програму професійно-прикладної фізичної підготовки кухарів і педагогічні умови її реалізації. 

Посилання

1. Горбунова М. В. 333 современные профессии и специальности : 111 информационных профессиограмм / М. В. Горбунова, Е. В. Кирилюк. – Изд. 2е, доп. и перераб. (справочники). – Ростов на/Дону : Феникс, 2010. – 443 с.
2. Класифікатор професій ДК 003:2010 // Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 16 серпня 2012 року N 923.
3. Мицкан Б. М. Професійно-прикладна фізична підготовка у технічних закладах освіти / Б. М. Мицкан, Р. В. Римик, Л. Б. Маланюк // Вісник Прикарпатського університету. – Серія : Фізична культура. – Івано-Франківськ, 2014. – Вип. 20. – С. 122–127.
4. Раевский Р. Т. Проблема физической подготовлености современного человека и пути ее решения на пороге ХХI века / Р. Т. Раевский // Физическая культура, спорт, туризм – в новых условиях развития стран СНГ : междунар. науч. конгр. – Минск, 1999. – Ч ІІ. – С. 20–24.
5. Римик Р. В. Педагогічні умови формування рівня рекреаційної активності у студентів вищої школи / Р. В. Римик, Л. Б. Маланюк, А. В. Синиця, О. М. Лещак, В. Р. Римик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт : зб. наук. праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5 К (86) 17. – С. 272–275.
6. Романова Е. С. 99 популярных професий. Психологический анализ и професиограмы / Е. С. Романова. – 2-е изд. – Санкт-Петербург : Питер, 2003. – 464 с.
7. Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей школярів / Л. П. Сергієнко. – Київ : Олімп. літ., 2001. – 440 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Професійно-прикладна фізична підготовка студентів коледжу ресторанного сервісу і туризму. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 28, 52-57. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/92