Практические аспекты использования приемов «Управляющей предметной среды» в процессе физического воспитания школьников с сенсорными нарушениями

Автор(и)

  • Сергій Дусь Вінницький національний медичний університет імені Миколи Івановича Пирогова

Ключові слова:

адаптивне фізичне виховання, школярі, керуюче предметне середовище, інформаційні системи

Анотація

У статті висвітлено стан питання про практичне використання в процесі адаптивного фізичного виховання школярів можливостей концепції «керуючої предметного середовища». Сучасний етап розвитку освіти характеризується глобальними проблемами, із якими стикається суспільство, соціум, цивілізація в цілому, що неминуче позначається й на стані сфери освіти, що не може сьогодні обмежитися тільки передачею соціокультурних норм, а передбачає формування в індивіда вміння знайти та освоїти такі соціально-економічні, соціально-статусні й соціально-психологічні ніші.

Вихідні позиції, методичні прийоми «керуючае предметне середовище» ґрунтувалися на тому, що видова еволюція відбувалася в умовах, що змінюються під впливом фізико-хімічним факторів, що не могли не залишити сліди в генетично- видовій пам’яті. З урахуванням сказаного випадкові або спеціально створювані зміни компоненти зовнішнього оточення, що відбуваються в ході онтогенезу, не можуть не викликати надзвичайно широкий спектр реакцій, що детермінують функціональні й морфологічні зрушення. Аналіз спеціальної науково-методичної літератури свідчить про те, що поєднання інформаційних функцій, індивідуального моніторингу, інтегрованість із різними автоматизованими навчальними системами, синхронність комунікаційних процесів у поєднанні з високою швидкодією, регулярність спілкування учнів і навчальних систем робить доступним фізкультурну освіту для школярів з сенсорними порушеннями. Перспективи подальших досліджень проблеми пов’язані із розробкою науково обґрунтованої інформаційно-методичної системи «De stabilitate vertical» у процес фізичного виховання молодших із сенсорними порушеннями.

Посилання

1. Дяченко А. А. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з пониженим зором засобами фізичного виховання : дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту за спеціальністю 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / А. А. Дяченко. – Київ, 2010. – 190 с.
2. Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. Коррекция нарушений осанки слабослышащих школьников средствами физического воспитания : дис. на соискание ученой степени канд. наук по физ. воспитанию и спорту за спец. 24.00.02: «Физическая культура, физическое воспитание разных групп населения» / Зияд Хамиди Ахмад Насраллах. – Киев, 2008. – 180 с.
3. Кашуба В. А. Биомеханика осанки / В. А. Кашуба. – Киев : Олимп. лит., 2003. – 280 с.
4. Кашуба В. Про можливості використання сучасних комп’ютерних технологій у процесі адаптивного фізичного виховання / В. Кашуба, Зіяд Хмаіді Ахмад Насраллах, К. Сергієнко // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. – № 1. – С. 11–15.
5. Кашуба В. А. Коррекция нарушений осанки школьников в процессе АФВ / В. А. Кашуба, Зияд Хмаид Ахмад Насраллах. – Киев : Наук. свит 2008. – 223 с.
6. Кашуба В. О. Корекція порушень постави дітей молодшого шкільного віку з ослабленим зором у процесі фізичного виховання / В. О. Кашуба, О. А. Юрченко // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – Київ, 2013. – № 4. – С. 67–74.
7. Кашуба В. А. Формирование моторики человека в процессе онтогенеза : монография / В. А. Кашуба, Е. М. Бондарь, Н. Н. Гончарова, Л. Н. Носова. – Луцьк : Вежа-Друк, 2016. – 232 с.
8. Кашуба В. Із досвіду використання інформаційних технологій у процесі занять фізичним вихованням різних груп населення / В. Кашуба, С. Футорний // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − Вип. 21. – С. 81-90.
9. Кашуба В. А. Использование мультимедийных технологий в процессе физического воспитания различных групп населения / В. А. Кашуба, Е. В. Маслова, Т. Н. Рычок, С. В. Лопацкий // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – Серія № 15: «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / Фізична культура і спорт». – Киев : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 6 (88) 17. – С. 37–41.
10. Національна доктрина розвитку фізичної культури і спорту. – Київ, 2004. – 16 с.
11. Попов Г. И. Биомеханика / Г. И. Попов. – Москва : Академия, 2003. – С. 20–200.
12. Ратов И. П. Концепция «искусственная управляющая среда», ее основные положения и перспективы использования / И. П. Ратов // Научные труды 1995 года. – Москва : ВНИИФК, 1996. Т. 1. – С. 129–148.
13. Хмельницька І. В. Комп’ютерні системи контролю моторики школярів 7–10 років з вадами слуху в програ¬муванні фізкультурно-оздоровчих занять : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / І. В. Хмельницька. – Київ, 2006. – 20 с.
14. Юрченко О. А. Корекція порушень просторової організації тіла дітей молодшого шкільного віку з послабленим зором у процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / О. А. Юрченко. – Київ, 2013. – 20 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Практические аспекты использования приемов «Управляющей предметной среды» в процессе физического воспитания школьников с сенсорными нарушениями. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 28, 62-68. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/94