Обґрунтування технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання

Автор(и)

  • Роман Іваніцький Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

технологія, корекція порушень постави, діти з вадами слуху, засоби корекції, фітнес

Анотація

Мета роботи – розробити технологію корекції порушень постави дітей із вадами слуху у процесі адаптивного фізичного виховання. Розроблена технологія реалізується протягом трьох етапів, уключає мету, завдання, принципи й методи корекції, суб’єкти та педагогічні умови реалізації, контроль й результат корекції. Складником технології є програма корекції, яка представлена у вигляді варіативного модуля «Фітнес», із використанням таких його видів: «Фітбол-гімнастика», «Пілатес» та «Стабілізація» і відповідного обладнання: еспандера-тренажера «Метелик», еспандера «Mini Bands», гумових стрічок, обручів для Пілатесу, фітболів, балансувальних платформ. 

Посилання

1. Альошина А. Використання біомеханічних технологій у діагностиці та профілактиці порушень постави школярів / А. Альошина, А. Альошин, В. Петрович // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я в сучасному суспільстві : зб. наук. праць Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : ВНУ ім. Лесі Українки, 2009. – С. 3–7.
2. Альошина А. І. Профілактика й корекція порушень опорно-рухового апарату в дошкільнят, школярів та сту-дентської молоді у процесі фізичного виховання : монографія / А. І. Альошина. – Луцьк : Вежа-Друк, 2015. – 368 с.
3. Байкина Н. Г. Методика корекції рухової сфери у глухих школярів під час орієнтування на заняттях з оздоровчого туризму / Н. Г. Байкіна, П. Ф. Пипнюк // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 7. – С. 15–24.
4. Джевага В. В. Корекція порушень координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фізичного виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / В. В. Джевага. – Київ, 2017. – 20 с.
5. Евсеев С. П. Теория и организация адаптивной физической культуры : учебник : в 2 т. / под общ. ред. С. П. Евсеева. – Москва, 2007. – 448 с.
6. Іваніцький Р. До питання доцільності впровадження варіативного модуля «фітнес» у процес фізичного виховання дітей з вадами слуху / Роман Іваніцький, Алла Альошина, Олександр Бичук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки / уклад. А. В. Цьось, С. Я. Індика. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018. − № 2 (42). – С. 59–63.
7. Кашуба В. О. Технологія корекції фізичного стану школярів з вадами слуху в процесі фізичного виховання / Віталій Кашуба, Олена Маслова, Тетяна Ричок // Науково-теоретичний журнал «Теорія і методика фізичного виховання і спорту». – Киев : Олімп. літ., 2018. – № 1. – С. 42–48.
8. Ляхова І. М. Корекційно-педагогічні основи фізичного виховання дітей зі зниженим слухом (теоретико-методичний аспект) : [ монографія] / Інна Миколаєвна Ляхова ; Гуманітарний ун-т «Запоріжський ін-т держ. та муніципального управління». – Запоріжжя : ГУ «ЗІДМУ», 2005. – 506 с.
9. Маслова О. Обгрунтування необхідності розробки інноваційних технологій для оптимізації процесу фізичного виховання дітей з вадами слуху / Олена Маслова, Максим Гопей // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – № 3/2017. – С. 78–85.
10. Насраллах Зіяд Хмаїді Ахмад. Корекція порушень постави слабочуючих школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. … канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. / Зіяд Хмаїді Ахмад Насраллах. – Киев, 2008. – 20 с.
11. Савлюк С. П. Просторова організація тіла дітей молодшого шкільного віку із депривацією сенсорних систем у процесі фізичного виховання : монографія / Світлана Петрівна Савлюк. – Рівне : О. Зень, 2017. – 559 с.
12. Сторожик А. И. Технология формирования вертикальной устойчивости тела детей 7–10 лет со сни¬жен¬ным слухом / А. И. Сторожик // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 10 – С. 67–73.
13. Фізична культура. Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих [уклад. Шеремет Б. Г., Форостян О. І., Лещій Н. П., Малій В. М.]. – Киев : Міністерство освіти і науки України, 2014. – 53 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення

Як цитувати

Обґрунтування технології корекції порушень постави дітей із вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 28, 82-86. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/98