Сучасні погляди на систему соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із депривацією сенсорних систем
Ключові слова:
соціальний, адаптація, фізичний, реабілітація, діти, депривація, сенсорний, системаАнотація
На сучасному етапі розвитку наша країна перебуває в стані, коли проблеми осіб з особливими потребами відходять на другий план, а особливо діти з обмеженими функціональними можливостями не отримують необхідної уваги, підтримки, піклування з боку держави. Тому проблема соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із ДСС стає все гострішою й набуває все більшої уваги світової спільноти. Завдання дослідження – розкрити складники процесу соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із депривацією сенсорних систем (ДСС) у спеціальній школі-інтернат. Результати роботи. Система соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із ДСС, які потребують корекції фізичного й (або) розумового розвитку, має забезпечити комплексність і неперервність медичної, психолого-педагогічної, фізичної, соціальної та трудової реабілітації для створення оптимальних умов їхнього фізичного, психічного, інтелектуального розвитку. Висновки. Аналіз джерел, у яких висвітлюються проблеми соціальної адаптації й фізичної реабілітації дітей з обмеженими функціональними можливостями, свідчить про те, що, по-перше, триває різноспрямований пошук способів соціалізації дітей із ДСС; по-друге, відверто недооцінюється роль фізичної культури в соціальної адаптації та фізичній реабілітації таких дітей.
Посилання
2. Кашуба В. А. К вопросу использования коррекционно-профилактических технологий в практике адаптивного физического воспитания / В. А. Кашуба, А. А. Дьяченко // Современный олимпийский и паралимпийский спорт и спорт для всех : материалы ХІІ Междунар. науч. конгресса. – Москва, 2008. – Т. 2. – С. 31–32.
3. Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. – Київ, 2008. – 24 с.
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 р. № 848 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку». – Київ, 2004.
5. Прo внесення змін дo Закoну України «Прo фізичну культуру і спoрт» та інших закoнoдавчих актів України : Закoн України від 17 листoп. 2009 р. № 1724 –VI // Відoмoсті Верхoвнoї Ради України. – 2010. – № 7. – С. 50.
6. Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам : Закон України від 16 лют. 2000 р. № 2109 – 3 // Урядовий кур’єр. – 2000. – 19 груд. – С. 11.
7. Савлюк С. Концептуальні основи концепції просторової організації тіла дітей 6–10 років із депривацією сенсорних систем у процесі фізичного виховання / Світлана Савлюк // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2017. – Вип. 3 (39). – С. 180–185 (Фахове видання України, яке включено до міжнародної наукометричної бази Index Copernicus).
8. Озолина Е. «Адаптивная физическая активность» как новая дисциплина в семействе спортивных наук» / Е. Озолина, В. Дмитриев, Н. Рубцова // Наука в олимпийском спорте. – 2002. – № 2. – С. 97–105.
9. Хода Л. Д. Методология социальной интеграции не слышащих людей в различных видах адаптивной физической культуры : дис. … д-ра. пед. наук : 14.00.04 / Хода Людмила Дмитриевна. – Хабаровск, 2008. – 405 с.
10. Чудна Р. В. Адаптивне фізичне виховання дітей з вадами розвитку : навч.-метод. посіб. / Р. В. Чудна. – Донецьк : Норд-Пресс, 2011. – 312 с.
11. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры : учебник / под общ. ред. Л. В. Шапковой. – Москва : Сов. спорт, 2007. – 608 с.