Сучасні погляди на систему соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із депривацією сенсорних систем

Автор(и)

  • Юрій Бріскін Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського

Ключові слова:

соціальний, адаптація, фізичний, реабілітація, діти, депривація, сенсорний, система

Анотація

На сучасному етапі розвитку наша країна перебуває в стані, коли проблеми осіб з особливими потребами відходять на другий план, а особливо діти з обмеженими функціональними можливостями не отримують необхідної уваги, підтримки, піклування з боку держави. Тому проблема соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із ДСС стає все гострішою й набуває все більшої уваги світової спільноти. Завдання дослідження – розкрити складники процесу соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із депривацією сенсорних систем (ДСС) у спеціальній школі-інтернат. Результати роботи. Система соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із ДСС, які потребують корекції фізичного й (або) розумового розвитку, має забезпечити комплексність і неперервність медичної, психолого-педагогічної, фізичної, соціальної та трудової реабілітації для створення оптимальних умов їхнього фізичного, психічного, інтелектуального розвитку. Висновки. Аналіз джерел, у яких висвітлюються проблеми соціальної адаптації й фізичної реабілітації дітей з обмеженими функціональними можливостями, свідчить про те, що, по-перше, триває різноспрямований пошук способів соціалізації дітей із ДСС; по-друге, відверто недооцінюється роль фізичної культури в соціальної адаптації та фізичній реабілітації таких дітей. 

Посилання

1. Демчук С. Соціальна адаптація слабочуючих школярів у процесі фізичного виховання як педагогічна проблема / Світлана Демчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2013. – № 3 (23). – С. 24–27 (Фахове видання України).
2. Кашуба В. А. К вопросу использования коррекционно-профилактических технологий в практике адаптивного физического воспитания / В. А. Кашуба, А. А. Дьяченко // Современный олимпийский и паралимпийский спорт и спорт для всех : материалы ХІІ Междунар. науч. конгресса. – Москва, 2008. – Т. 2. – С. 31–32.
3. Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку. – Київ, 2008. – 24 с.
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 5 липня 2004 р. № 848 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку». – Київ, 2004.
5. Прo внесення змін дo Закoну України «Прo фізичну культуру і спoрт» та інших закoнoдавчих актів України : Закoн України від 17 листoп. 2009 р. № 1724 –VI // Відoмoсті Верхoвнoї Ради України. – 2010. – № 7. – С. 50.
6. Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам : Закон України від 16 лют. 2000 р. № 2109 – 3 // Урядовий кур’єр. – 2000. – 19 груд. – С. 11.
7. Савлюк С. Концептуальні основи концепції просторової організації тіла дітей 6–10 років із депривацією сенсорних систем у процесі фізичного виховання / Світлана Савлюк // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2017. – Вип. 3 (39). – С. 180–185 (Фахове видання України, яке включено до міжнародної наукометричної бази Index Copernicus).
8. Озолина Е. «Адаптивная физическая активность» как новая дисциплина в семействе спортивных наук» / Е. Озолина, В. Дмитриев, Н. Рубцова // Наука в олимпийском спорте. – 2002. – № 2. – С. 97–105.
9. Хода Л. Д. Методология социальной интеграции не слышащих людей в различных видах адаптивной физической культуры : дис. … д-ра. пед. наук : 14.00.04 / Хода Людмила Дмитриевна. – Хабаровск, 2008. – 405 с.
10. Чудна Р. В. Адаптивне фізичне виховання дітей з вадами розвитку : навч.-метод. посіб. / Р. В. Чудна. – Донецьк : Норд-Пресс, 2011. – 312 с.
11. Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры : учебник / под общ. ред. Л. В. Шапковой. – Москва : Сов. спорт, 2007. – 608 с.

Завантаження

Опубліковано

2017-09-30

Номер

Розділ

Історичні, філософські, правові та організаційні проблеми фізичної культури

Як цитувати

Сучасні погляди на систему соціальної адаптації та фізичної реабілітації дітей із депривацією сенсорних систем. (2017). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 27, 13-17. https://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/127