Фізичне здоров’я студентів та шляхи його покращення

Автор(и)

  • Петро Петрица Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Ключові слова:

студент, здоров’я, фізичне виховання, програма

Анотація

У статті визначено рівень фізичного здоров’я студентів на підставі експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я (за Г. Л. Апанасенком, 1992). Мета цієї наукової розвідки – перевірити ефективність авторської програми «Формування фізичної культури особистості студента» щодо покращення фізичного здоров’я сту­дентів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Методи дослід­ження – аналіз спеціальної науково-методичної літератури; педагогічний експеримент, якісний аналіз резуль­татів експерименту. Організація дослідження. Основою роботи стали показники фізичного здоров’я сту­ден­­тів першого та другого курсів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володи­мира Гнатюка. Під час педагогічного експерименту протестовано 125 студентів перших–других курсів основної групи (контрольна група (далі – КГ), n‑64; експериментальна група (далі – ЕГ), n‑61). Результати роботи. Результати експрес-оцінки рівня фізичного здоров’я свідчать, що більшість студентів має низький рівень фізичного здоров’я (75,95 %), нижчий від середнього – 20,11 %, середній – 3,94 %. Використання авторської програми, виявило зростання в експериментальній групі кількості студентів із середнім, вищим за середній та високим рівнями фізичного здоров’я за рахунок зменшення осіб із низьким і нижчим за середній рівнями на 45,90 %. Підсумковий показник середнього рівня фізичного здоров’я студентів ЕГ зріс на 36,07 % від початко­вого показника й становив 37,70 % студентів. Рівень вищий за середній покращився на 6,56 %, високий рівень фізичного здоров’я студентів – на 3,28 %. Висновки. Потрібно якомога більше залучати молодь до система­тичних занять фізичними вправами, що саме по собі вже є чудовим заходом покращення фізичного стану та здоров’я людини в цілому.

Посилання

1. Anikieiev, D. M. (2010). Analiz sposobu zhyttia suchasnoi studentskoi molodi. Moloda sportyvna nauka Ukrainy: Zb. nauk. pr. z fizychnoi kultury ta sportu. Lviv, 14(2) 10–4.
2. Apanasenko, H. L. (1992). Эkspress-skrynynh urovnia somatycheskoho zdorovia detei y podrostkov. Эvoliutsyia byoэnerhetyky y zdorove cheloveka. Sankt-Peterburh, 107–121.
3. Bakiko, I. V. (2017). Formuvannia zdorovoho sposobu zhyttia studentskoi molodi. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannia i sport: zhurnal/ uklad. A. V. Tsos, A. I. Aloshyna, Lutsk, 27, 72–76.
4. Marynchuk, P. I. (2017). Tekhnolohiia korektsii fizychnoho stanu studentiv muzychnykh spetsialnostei. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Fizychne vykhovannia i sport: zhurnal/uklad. A. V. Tsos, A. I. Aloshyna, Lutsk, 28, 68–73.
5. Nikolaiev, K. H. (2010). Formuvannia motyvatsii do zaniat fizychnoiu kulturoiu studentiv ZVO ne fizkulturnoho profiliu. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzh. un-tu im. V. O. Sukhomlynskoho. Seriia: Pedahohichni nauky: Zb. nauk. pr. Mykolaiv, 1(31), 135–142.
6. Petrytsa, P. M. (2016). Pokaznyky fizychnoho zdorovʼia yak chynnyk osobystoi fizychnoi kultury studenta. Moloda sportyvna nauka Ukrainy: Zb. nauk. pr. z haluzi fizychnoho vykhovannia i sportu. Lviv, 4(20), 122–7.

Завантаження

Опубліковано

2018-12-29

Номер

Розділ

Технології навчання фізичної культури

Як цитувати

Фізичне здоров’я студентів та шляхи його покращення. (2018). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 32, 19-24. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/681