До питання використання мультимедіа-засобів у процесі фізичної реабілітації студенток з ожирінням і ризиком розвитку метаболічного синдрому

Автор(и)

  • Мар’яна Дуб

Ключові слова:

інформаційні технології, мультимедіа, фізична реабілітація, ожиріння, метаболічний синдром, студентки

Анотація

Актуальність. Засоби й технології мультимедіа забезпечують можливість інтенсифікації процесу фі­зич­­ного виховання молоді та підвищення мотивації студентів за рахунок застосування сучасних способів оброб­ки аудіовізуальної інформації. З огляду на суттєвий вплив харчової поведінки на збільшення маси тіла досліджуваного контингенту доцільно застосовувати в програмах фізичної реабілітації цих осіб мультимедіа-інформаційні програми, у яких була відображена інформація щодо правил складання харчового раціону, сучасних дієтологічних рекомендацій, котрі знижують ризик виникнення аліментарно зумовленої патології, ведення здорового способу життя, використанню сучасних форм рухової активності. Мета дослідження – про­­аналізувати ступінь наукового опрацювання у фаховій літературі підходів щодо розробки мультимедіа-засобів у процесі занять студентської молоді фізичними вправами, а також розробити мультимедіа-інформаційну програму «MS». Методи дослідження – теоретичний аналіз та узагальнення науково-мето­дич­ної літератури, інформаційних ресурсів мережі Інтернет та документальних матеріалів. Інформаційно-ме­то­­дична програма «MS» адаптована під принципи технології «Web 2.0» в освіті: сінтерактивності, синдикації й соціалізації. Розроблена інформаційно-методична програма «MS» спрямована на підвищення теоретичних знань і практичних навичок у процесі фізичної реабілітації студенток. Під час проектування мультимедійної програми «MS» ми враховували, що вона повинна бути спрямована на підтримку високого ступеня працездат­ності студенток за рахунок грамотної організації ергономічного інтерфейсу.

Посилання

1. Andersen, B., & Brink, K. (2007). Multimedia v obrazovanii: spetsializirovannyy uchebnyy kurs [Multimedia in education: specialized training course]. Moscow, Russia: Drofa (in Russian).
2. Golovanova, N., & Gerasymenko, S. (2016). Informatsionno-metodicheskaya sistema «Zdorovye s igolochki» kak vspomogatelnoye sredstvo obucheniya v ramkakh tekhnologii, napravlennoy na razvitiye professionalno znachimykh fizicheskikh kachestv uchashchikhsya shveynogo proizvodstva [Information and methodological system «Health from the needle» as an auxiliary educational tool in the framework of technology aimed at the development of professionally significant physical qualities of students in sewing production]. Molod ta olimpiyskyi rukh: zbirnyk tez dopovidey IX Mizhnarodnoyi naukovoyi konferentsiyi [Youth and the Olympic movement: Collection of abstracts of IX International scientific conference], 187−188 (in Russian).
3. Kashuba, V., Andyeyeva, O., Serhienko, K., & Honcharova, N. (2006). Proektuvannya systemy monitorynhu fizychnoho stanu shkolyariv na osnovi vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy [Designing a system for monitoring the physical condition of students based on the use of information technology]. Teoriya i metodyka fizychnoho vykhovannya i sportu [Theory and methodology of physical education and sports], 3, 61–67 (in Ukrainian).
4. Kashuba, V., Byshevets, N., & Serhienko, K. (2006). Innovatsiynyi vektor modernizatsiyi dydaktychnoho protsesu v systemi vyshchoyi fizkulturnoyi osvity [An innovative vector of the didactic process modernization in the system of higher physical education]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya – naukovo-praktychnyi zhurnal Dnipropetrovskoho derzhavnoho instytutu fizychnoyi kultury i sportu [Prydniprovya Sports Bulletin – a scientific and practical journal of the Dnipropetrovsk State Institute of Physical Culture and Sports], 1, 38–41 (in Ukrainian).
5. Kashuba, V., & Byshevets, N. (2007). Tekhnologicheskiye innovatsii v sisteme podgotovki spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu [Technological innovations in the system of training specialists in physical education and sports]. Zbirnyk naukovykh prats za redaktsiyeyu Yermakova S. S. «Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problem fizychnoho vykhovannya i sportu» [Collection of scientific works, edited by Ermakov S. S. «Pedagogy, psychology and biomedical problems of physical education and sports»], 5, 129–131 (in Russian).
6. Kashuba, V., Futornyi, S., & Holovanova,m N. (2011). K voprosu ispolzovaniya informatsionnykh tekhnologiy v protsesse fizicheskogo vospitaniya studencheskoy molodezhi [On the use of information technology in the process of physical education of student youth]. Slobozhanskyi naukovo-sportyvnyi visnyk [Slobozhansk scientific and sport bulletin], 4, 157–163 (in Russian).
7. Kashuba, V., Danylchenko, V., & Khabinets, T. (2012). K voprosu vozmozhnostey ispolzovaniya informatsionnykh tekhnologiy v obshcheobrazovatelnom protsesse kursantov MVD Ukrainy [To the question of the possibilities of using information technologies in the general educational process of cadets of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Nauchnyy zhurnal «Fizicheskoye vospitaniye studentov» [Scientific journal «Physical education of students»], 1, 30–33 (in Russian).
8. Kashuba, V., Futornyi, S., & Dudko, M. (2015). Vykorystannya web-resursiv u protsesi fizychnoho vykho-vannya studentskoyi molodi [Use of web resources in the process of physical education of student youth]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya – naukovo-praktychnyi zhurnal Dnipropetrovskoho derzhavnoho instytutu fizychnoyi kultury i sportu [Prydniprovya Sports Bulletin – a scientific and practical journal of the Dnipropetrovsk State Institute of Physical Culture and Sports], 2, 69–75 (in Ukrainian).
9. Kashuba, V., & Dudko, M. (2015). Sovremennye podkhody, metodiki i tekhnologii k formirovaniyu zdorovogo obraza zhizni studentov v protsesse fizicheskogo vospitaniya [Modern approaches, methods and technologies to the formation of a healthy lifestyle of students in the process of physical education]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University], 17, 52–57 (in Russian).
10. Kashuba, V., & Futornyi, S. (2016). Iz dosvidu vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi zanyat fizychnym vykhovannyam riznykh hrup naselennya [Iz dosvidu vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi zanyat fizychnym vykhovannyam riznykh hrup naselennya]. Molodizhnyi naukovyi visnyk Skhidnoyevropeyskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrayinky. Fizychne vykhovannya i sport [Youth Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Eastern European National University. Physical education and sports], 21, 81–90 (in Ukrainian).
11. Kashuba, V., Futorynyi, S., & Dudko, M. (2015). Vykorystannya web-resursiv u protsesi fizychnoho vykhovannya studentskoyi molodi [Use of web resources in the process of physical education of student youth]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya – naukovo-praktychnyy zhurnal Dnipropetrovskoho derzhavnoho instytutu fizych¬noyi kultury i sportu [Prydniprovya Sports Bulletin – scientific and practical journal of the Dnipropetrovsk State Institute of Physical Culture and Sports], 2, 69–75 (in Ukrainian).
12. Kashuba, V., & Futornyi, S. (2017). Modelirovaniye i integrirovaniye informatsionnoy sredy formirovaniya zdorovogo obraza zhizni v obrazovatelnyi protsess vysshikh uchebnykh zavedeniy [Modeling and integration of the information environment for the formation of a healthy lifestyle in the educational process of higher educational institutions]. Naukovo-metodychni osnovy vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy v haluzi fizychnoyi kultury ta sportu [Scientific and methodological bases of use of information technologies in the field of physical culture and sports], 1, 46–50 (in Russian).
13. Kensytska, I. (2018). Formuvannya tsinnostey zdorovoho sposobu zhyttya studentiv u protsesi fizychnoho vykhovannya [Formation of values of healthy lifestyle of students in the process of physical education]. Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
14. Kolos, M. (2009). Korektsiya porushen postavy studentiv z vykorystannyam suchasnykh biomekhanichnykh ta informatsiynykh tekhnolohiy [Correction of posture of students with use of modern biomechanical and information technologies]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovya [The sports bulletin of Prydniprovya], 1, 36–40 (in Ukrainian).
15. Lvova, O. (2006). Sistemnyi podkhod k ispolzovaniyu informatsionno-kommunikatsionnykh tekhnologiy v obrazovatelnom protsesse [A systematic approach to the use of information and communication technologies in the educational process]. Vestnik Rossiyskogo universiteta druzhby narodov. Seriya «Informatizatsiya obrazovaniya» [Bulletin of the Peoples’ Friendship University of Russia. Series "Informatization of Education], 1 (3), 75–85 (in Russian).
16. Marynchuk, P. (2018). Korektsiya fizychnoho stanu studentiv spetsialnosti «Muzychne mystetstvo» v protsesi profesiyno-prykladnoyi fizychnoyi pidhotovky [Correction of physical condition of students of the specialty «Musical art» in the process of vocationally applied physical training]. Dissertation of the candidate of sciences. Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
17. Temerbekova, A. (2008). Ponyatiyno-terminologicheskiy apparat issledovaniya protsessa formirovaniya informatsionnoy kompetentnosti uchitelya [Conceptual and terminological apparatus for studying the process of formation of teacher information competence]. Retrieved from http://e-lib.gasu.ru/konf/biodiversity/2008/2/ 52.pdf (in Russian).
18. Fomichev, D. (2012). Proyektirovaniye i ispolzovaniye sovremennykh obrazovatelnykh resursov s ispolzova¬niyem multimediynykh i web-tekhnologiy [Planning and use of modern educational resources using multimedia and web technologies]. Molodoy uchenyi [Young scientist], 4, 478–481. Retrieved from https://moluch.ru/ archive/39/4606/ (in Russian).
19. Furornyi, S. (2016). Teoretyko-metodychni osnovy innovatsiynykh tekhnolohiy formuvannya zdorovoho sposobu zhyttya studentiv v protsesi fizychnoho vykhovannya [Theoretical and methodological foundations of innovative technologies for the formation of healthy lifestyle of students in the process of physical education]. Dissertation of the doctor of sciences. Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
20. Shankovskyi, A. (2018). Korektsiya tilobudovy studentiv v protsesi fizychnoho vykhovannya z urakhuvannyam stanu yikh postavy [Correction of student body structure in the process of physical education, taking into account the status of their posture]. Dissertation of the candidate of sciences. Kyiv, Ukraine (in Ukrainian).
21. Alley, M., & Neely, K. (2009). Rethinking the design of presentation slides: A case for sentence headlinesand visual evidence. Technical Communication, 52 (4), 417–426.
22. Garner, J., & Alley, M. (2013). How the Design of Presentation Slides Affects Audience Comprehension: A Case for the Assertion–Evidence. International Journal of Engineering Education, 29 (6), 1564–1579.
23. Imas, Y., Dutchak, M., Andrieieva, O., Kashuba, V., Kensytska, I., & Sadovskyi O. (2018). Modern approaches to the problem of values’ formation of students’ healthy lifestyle in the course of physical training. Physical education of students, 4, 182–190.
24. Kashuba, V., Kolos, N., Sergienko, K., & Alyoshina, A. (2008). Teoretiko-methodical bases of working out of the multimedia computer program «Harmony of the body». Actual problems of modern biomechanics of physical education and sports, 298–307.
25. Kashuba, V., & Golovanova, N. (2011). As information technology tools increase vocational and applied physical preparation of students garment production. Materials of the international youth scientific conference, 199–200.
26. Root Kustritz M. (2014). Effect of differing PowerPoint Slide Design on multiple-choice test scores for assessment of knowledge and retention in a the riogenology course. Journal of Veterinary Medical Education, 41 (3), P. 311–317.

Завантаження

Опубліковано

2019-03-29

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

До питання використання мультимедіа-засобів у процесі фізичної реабілітації студенток з ожирінням і ризиком розвитку метаболічного синдрому. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 33, 82-91. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/784