Сучасні проблеми превентивної фізичної реабілітації дітей дошкільного віку з функціональними порушеннями опорно-рухового апарату

Автор(и)

  • Наталія Носова

Ключові слова:

діти дошкільного віку, постава, превентивна фізична реабілітація

Анотація

Актуальність.  Із кожним роком збільшується кількість дітей старшого дошкільного віку, котрі мають функціональні порушення постави. Модернізація освіти нині зумовила необхідність упровадження в процес фізичної реабілітації дошкільнят сучасних видів рухової активності й новітніх оздоровчих підходів. Мета дослідження – проаналізувати та узагальнити наукову інформацію щодо наявних технологій, які використо­вують­ся в практиці фізичного виховання й реабілітації дітей дошкільного віку з функціональними порушен­нями ОРА. Методи дослідження. Теоретичний аналіз та узагальнення літературних і документальних дже­рел передбачав використання низки таких методів, як реконструкція, аперципіювання, аспективний аналіз, герме­невтичний, проблемний аналіз. Результати дослідження. Незважаючи на значну кількість наукових досліджень із питань профілактики й корекції порушень постави дітей дошкільного віку, досягнуті останнім часом результати і їх безперечну цінність для науки та практики, можемо констатувати той факт, що за­про­­­поновані технології й методи не повною мірою дають змогу ефективно справлятися з неухильно зроста­ючою чисельністю дітей старшого дошкільного віку з різними функціональними порушеннями опорно-рухового апарату. Висновки. Незважаючи на плідну роботу науковців в означеному напрямі дослідження, тенденція до збільшення кількості дітей старшого дошкільного віку з вадами функціонального стану опорно-рухового апа­рату слугує підставою для констатації факту щодо нерозвʼязаності вищезазначеної проблеми.

Перспек­тиви подальших досліджень пов’язані з розробкою концепції превентивної фізичної реабілітації дітей до­шкільного віку з функціональними порушеннями опорно-рухового апарату.

Посилання

1. Alоshyna, A. I. (2016). Prevention and correction of functional disorders of the musculoskeletal system of children and youth in the process of physical education: [abstract]. Kiev, 40 p. (in Ukrainian).
2. Apanasenko, G. L. (2006). Concept of sanocentric health strategy (20 years of Ukrainian School of Sanology). Journal. AMS of Ukraine, 12(2), 341–347.
3. Bychuk, I. O. (2011). Tekhnolohiya profilaktyky ploskostoposti ditey starshoho doshkilʹnoho viku zasobamy fizychnoyi kulʹtury: dys. na zdobuttya stupenya kand. nauk z fiz. vykh. i sportu [Technology of prophylaxis of flatbed for children of the senior preschool age by means of physical culture: PhD dissertation], Ivano-Frankivsk, 216 p. (in Ukrainian).
4. Bondar, E. M. (2009). Correction of functional disorders of the support-motional apparatus in children 5–6 years old, taking into account the spatial organization of their body: [abstract]. Kiev, 24 p. (in Russian).
5. Kashuba, V., Kozlov, Yu. (2012). The influence of the physical rehabilitation program on the spatial orga-nization of a child’s body of 5–6 years old with a round back in the conditions of preschool educational institutions. Youth Science Bulletin of the Lesya Ukrainka Volinsky National University, 8, 40–9 (in Russian).
6. Kolomiets, T. (2017). Control the state of biogeometric profile of posture of older preschool children in the process of physical rehabilitation: [abstract]. Kiev, 22 p. (in Ukrainian).
7. Lukina, G. G. (2003). Profilaktika i korrektsiya narusheniy oporno-dvigatel’nogo apparata u doshkol’nikov v protsesse fizicheskogo vospitaniya: avtoref. dis. … kand. ped. nauk [Prevention and correctionof disorders of the musculoskeletal system in preschool children in the process of physical education: PhDthesis abstract], St. Petersburg, 24 p. (in. Russian).
8. Makarova, E. V. (2003), Fizicheskaya reabilitatsiya detey so skoliozom Í stepeni v spetsializirovannykh doshkol’nykh uchrezhdeniyakh: avtoref. dis. … kand. fiz. vospitaniyu i sportu [Physical rehabilitation of children with first degree scoliosis in the specialized preschool institutions: PhD thesis abstract], Kiev, 22 p. (in Russian).
9. Nosova, N., Kolomiets, T., Byshevets, N. (2017). Determination of general mass center localization as the basis of the orthogonal posture control of children 5–6 years old during the process of physical exercises. Journal «Lesya Ukrainka Eastern European National University Youth’s Scientific Bulletin. Series: Physical education and sports», (26), 49–53.
10. Filimonova, O. S. (2008), Organizatsiya i soderzhaniye fizicheskogo vospitaniya detey starshego doshkol’nogo vozrasta s razlichnym sostoyaniyem oporno-dvigatel’nogo apparata na osnove sredstv fitnesa: avtoref. dis. … kand. ped. nauk [The organization and content of physical education of children of the senior preschool age with various conditions of the musculoskeletal system on the basis of fitness means: PhD thesis abstract], Krasnodar, 24 p. (in. Russian).
11. Futorny, S., Nosova, N., Kolomiets, T. (2017). Modern approaches to the estimation of the level of human posture state in the process of physical exercises. Bulletin of the Precarpathian University, 25–26, 296–302.
12. Kashuba, Vitaliy, Nosova, Nataliya, Bondar, Olena. Characteristics of somatometric indicators of children 5–6 years old with different postural types as a development precondition of the concept on prophylactic and correction of functional disorders of the support-motional apparatus during the process of physical rehabilitation. Journal of Education, Health and Sport, 2017, 7(1), 789–798. eISSN 2391-8306.
13. Kashuba, Vitaliy, Nosova, Natalia, Kolomiets, Tetyana (2017). Technology of biogeometric profile control of children posture in senior preschool age during physical rehabilitation process. Journal of Education, Health and Sport, 7(2), 799–809. eISSN 2391-8306.
14. Kashuba, Vitaliy, Nosova, Natalia (2017). Characteristics of biomechanical properties of child’s foot 5–6 years old in the physical rehabilitation process. Journal of Education, Health and Sport, 7(5), 1086–1095. eISSN 2391-8306.
15. Kashuba, Vitaliy, Nosova, Natalia, Kozlov, Yuri (2017). Theoretical and methodological foundations of the physical rehabilitation technology of children 5–6 years old, with functional disorders of the support-motional apparatus. Journal of Education, Health and Sport, 7(4), 975–987. eISSN 2391-8306.
16. Narskin, G. I. (2003). System of prevention and correction of abnormalities of the musculoskeletal system in preschool and school-age children by means of physical education: doct. of sci. thesis, MNIIFC, Moscow, 36 p.

Завантаження

Опубліковано

2019-03-29

Номер

Розділ

Лікувальна фізична культура, спортивна медицина й фізична реабілітація

Як цитувати

Сучасні проблеми превентивної фізичної реабілітації дітей дошкільного віку з функціональними порушеннями опорно-рухового апарату. (2019). Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 33, 103-108. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/787