The Features of Physical Preparedness and Physical Efficiency of 6–7-year old Children With Visual Impairment
Keywords:
children, vision, physical, efficiencyAbstract
The features of physical preparedness and physical efficiency of the children with visual impairment during an experiment 22 boys and 24 girls at the age of 6-7 years participated in the study are shown. It was revealed that the indicators of physical preparedness and physical efficiency were not significantly different, although the results with normal vision, both boys and girls exceed the children with visual impairment. It was noted that a system assessment of the level of child development with visual impairment need to be corrected with the pedagogical testing considering the manifestations of motor abilities of these children.
References
1. Аветисов Э. С. Занятия физической культурой при близорукости / Э. С. Аветисов, Е. И. Ливадо, Ю. И. Курпан. – Изд. 2-е перераб., доп. – М. : Физкультура и спорт, 1983. – 103 с.
2. Аршавский И. А. Физиологические механизмы и закономерности индивидуального развития / И. А. Аршавский. – М. : Наука, 1981. – 282 с.
3. Висковатов Ю. И. Коррекционная направленность физического воспитания учащихся вспомогательной школы / Ю. И. Висковатов. – Одесса : ЮУПУ, 1998. – С. 21–25.
4. Еракова Л. А. Дифференцированное физическое воспитание слепых и слабовидящих школьников в условиях специализированного интерната / Л. А. Еракова. – Киев : [б. и.], 2005. – 176 с.
5. Курдыбайло С. Ф. Морфофункциональное обоснование двигательных возможностей инвалидов как основа медико-социальной реабилитации : автореф… д-ра мед. наук. – СПб, 1993. – 20 с.
6. Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 1999. – 231 с.
7. Лурье Н. Б. Коррекционно-воспитательная работа со слабовидящими школьниками: из опыта работы / Н. Б. Лурье. – М. : Просвещение, 1979. – 103 с.
8. Сермеев Б.В. Физическое воспитание детей с нарушением зрения / Б. В. Сермеев. – Киев : Здоровье, 1987. – 112 с.
9. Форостян О. І. Теорія та практика фізичного виховання школярів з вадами зору в Українській дефектології другої половини ХХ ст. / О. І. Форостян // Наука і освіти : наук.-практ. журн. Центру НАПН України. – Одеса, 2010. – №2. – С. 190–194.
2. Аршавский И. А. Физиологические механизмы и закономерности индивидуального развития / И. А. Аршавский. – М. : Наука, 1981. – 282 с.
3. Висковатов Ю. И. Коррекционная направленность физического воспитания учащихся вспомогательной школы / Ю. И. Висковатов. – Одесса : ЮУПУ, 1998. – С. 21–25.
4. Еракова Л. А. Дифференцированное физическое воспитание слепых и слабовидящих школьников в условиях специализированного интерната / Л. А. Еракова. – Киев : [б. и.], 2005. – 176 с.
5. Курдыбайло С. Ф. Морфофункциональное обоснование двигательных возможностей инвалидов как основа медико-социальной реабилитации : автореф… д-ра мед. наук. – СПб, 1993. – 20 с.
6. Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – Киев : Олимп. лит., 1999. – 231 с.
7. Лурье Н. Б. Коррекционно-воспитательная работа со слабовидящими школьниками: из опыта работы / Н. Б. Лурье. – М. : Просвещение, 1979. – 103 с.
8. Сермеев Б.В. Физическое воспитание детей с нарушением зрения / Б. В. Сермеев. – Киев : Здоровье, 1987. – 112 с.
9. Форостян О. І. Теорія та практика фізичного виховання школярів з вадами зору в Українській дефектології другої половини ХХ ст. / О. І. Форостян // Наука і освіти : наук.-практ. журн. Центру НАПН України. – Одеса, 2010. – №2. – С. 190–194.
Downloads
Published
2020-01-24
Issue
Section
Physical Education of Different Groups
How to Cite
The Features of Physical Preparedness and Physical Efficiency of 6–7-year old Children With Visual Impairment. (2020). Youth Scientific Journal Lesya Ukrainka Eastern European National University, 11, 48-52. http://sportvisnyk.vnu.edu.ua/index.php/sportvisnyk/article/view/642